Μια Συζήτηση Με Την Φωτεινή Βαλεοντή, Ιδρύτρια Του USEUM

Useum

Η Φωτεινή Βαλεοντή είναι η ιδρύτρια του USEUM, μίας νέας πρωτοποριακής πλατφόρμας που θέλει να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην τέχνη και να φέρει κοντά τους καλλιτέχνες με τους φίλους της τέχνης. Το USEUM είναι μία πολλά υποσχόμενη startup καθώς έχει ήδη πάρει την πρώτη θέση στο διαγωνισμό Athens Startup Weekend που πραγματοποιήθηκε τον Φλεβάρη του 2012 ενώ μόλις πριν 2 μήνες ανακοίνωσε funding ύψους 120.000€ από ιδιωτικά κεφάλαια.

Είχα την ευκαιρία πριν από μερικές μέρες να κάνω μία ενδελεχή συζήτηση με την Φωτεινή και να μου αποκαλύψει τα μυστικά του USEUM.org τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει με την ομάδα της, τα επόμενα βήματα τους αλλά και τη φιλοσοφία που διέπει τη νέα αυτή startup.

Η Φωτεινή έχει την ίδια ηλικία με εμένα, 25 ετών. Σε αντίθεση με μένα όμως, έχει ήδη πάρει το πτυχίο πληροφορικής από το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, έκανε στην Αγγλία το μεταπτυχιακό της πάνω στα new media και τώρα συνεχίζει με το διδακτορικό της στο UCL πάνω στην επαυξημένη πραγματικότητα ή, Augmented Reality, όπως είναι η αγγλική ορολογία. Α ναι, έχει δημιουργήσει και το USEUM.

Marketing Και User Acquisition

Η πρώτη ερώτηση που έκανα στη Φωτεινή αφορούσε τα χρήματα που σήκωσε και το πώς σκοπεύει να τα χρησιμοποιήσει. Ένα μέρος τους θα χρησιμοποιηθεί για να καλυφθούν διάφορα logistics όπως τα νομικά κόστη που, όπως μου είπε η Φωτεινή, είναι πολλά όταν μιλάμε για πνευματική ιδιοκτησία.

Ένα ακόμα σημαντικό μέρος της επένδυσης θα διατεθεί για το marketing του USEUM. Παρόλο που το USEUM έχει περισσότερους από 600 χρήστες αυτή τη στιγμή, δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια για user acquisition καθώς η ομάδα είχε επικεντρωθεί στην βελτίωση της πλατφόρμας, στην αύξηση των εγγεγραμμένων καλλιτεχνών και, κατά συνέπεια τα διαθέσιμα έργα τέχνης που, μέσω direct e-mail marketing προσέγγισης καλλιτεχνών, έχουν ξεπεράσει πλέον τα 5200 έργα.

Η ομάδα του USEUM σκοπεύει να δοκιμάσει διάφορες μορφές marketing, τόσο offline όσο και online, ώστε να αποφασίσει ποια είναι η πιο αποτελεσματική και αυτή με το μεγαλύτερο ROI. Αν και μου ξένισε το γεγονός ότι υπάρχουν σκέψεις για offline marketing για ένα online προϊόν, η Φωτεινή μου είπε ότι οι διαφημίσεις στο Μετρό του Λονδίνου μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποδοτικές. Φυσικά, αυτή τη στιγμή μιλάμε για σκέψεις και σχέδια, μετά την πραγματοποίηση των σχετικών πειραμάτων, θα πραγματοποιηθεί το αντίστοιχο media buying.

Και αν το marketing αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα στην ανάπτυξη μίας οποιαδήποτε ιδέας ή εταιρείας, αυτό που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο είναι το ίδιο το προϊόν. Όπως αποκάλυψε η Φωτεινή, υπάρχουν στα σκαριά σημαντικά updates.

Product Development

Το σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου είναι η mobile εφαρμογή που αναμένεται να κυκλοφορήσει, αν όλα πάνε καλά, μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Σε αντίθεση με ό,τι περιμένεις από τις mobile εκδοχές των διαφόρων social networks, το mobile app του USEUM θα προσφέρει ένα μοναδικό feature που σχετίζεται με το Augmented Reality. Δεν θα σου αποκαλύψω περισσότερες πληροφορίες γι αυτό ακόμα αλλά όταν δεις το app στο App Store της Apple, κατέβασε το και δεν θα απογοητευτείς.

Κάτι ακόμα που με εξέπληξε ευχάριστα ήταν η πρόθεση να πραγματοποιηθεί ένα μοντέλο για τη δημιουργία cashflow που δεν είναι άλλο από το USEUM Shop. Μέσα από αυτό οι καλλιτέχνες θα μπορούν να δημιουργούν και να διαθέτουν online προϊόντα με εκτυπώσεις έργων τους. Με αυτό τον τρόπο, το USEUM θα σταματήσει να "καίει" λεφτά και να γίνει μία βιώσιμη επιχείρηση που δεν θα εξαρτάται αποκλειστικά από τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης ελπίζοντας σε ένα 7ψήφιο ή 8ψήφιο acquisition offer για να μην θεωρηθεί ως ένα αποτυχημένο προϊόν.

Big Data

Όσο περνάει ο καιρός και οι χρήστες θα αυξάνονται, θα αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό και τα actions που θα πραγματοποιούνται εντός του USEUM. Έχουν ήδη αναπτυχθεί αλγόριθμοι που επτρέπουν στο USEUM να κάνει προσωποποιημένες προτάσεις στον κάθε χρήστη σχετικά με τα έργα τέχνης που πιθανόν να του αρέσουν. Προσωπικά, θεωρώ ότι αυτοί οι αλγόριθμοι είναι από τα σημαντικότερα assets του USEUM καθώς τα πάντα πλέον κινούνται γύρω από τα διάφορα recommendation systems: Foursquare, Google, YouTube, Facebook, SoundCloud, LinkedIn, Flipboard, Zite είναι μόνο μερικές από τις εφαρμογές που βγάζουν το ψωμάκι του βασισμένες σε tailor-made προτάσεις.

Όμως, για να έρθουν τα απαραίτητα actions, εκτός από νέους χρήστες, το USEUM οφείλει να αυξήσει τα έργα που είναι καταχωρημένα στη βάση του. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 5.200 έργα από 432 καλλιτέχνες.

Crowd Sourcing Και Νέα Έργα

Αυτή τη στιγμή, πέρα από τους ίδιους του καλλιτέχνες που έχουν απεριοριστη δυνατότητα να επιμεληθούν και να εμπλουτίσουν την έκθεση έργων τους στο USEUM, τη συλλογή του USEUM μπορεί να εμπλουτίζει και να επιμελείται επίσης κάθε χρήστης. Συγκεκριμένα, κάθε εγγεγραμμένος επισκέπτης του USEUM καθοδηγείται και ενθαρρύνεται, στη διάδρασή του με την πλατφόρμα, να κερδίσει το status (του contributor ή ακόμη του conservator) που θα του δώσει τη δυνατότητα να γίνει κι αυτός ένας από τους "επιμελητές" του USEUM και να συνεργαστεί με τους αγαπημένους του καλλιτέχνες αναρτώντας και τεκμηριώνοντας περισσότερα έργα τους.

Παρόλο που η ομάδα θα μπορούσε πολύ εύκολα να ανοίξει την πλατφόρμα και να επιτρέψει στον οποιονδήποτε να ανεβάσει έργα καλλιτεχνών μετακυλώντας τη νομική ευθύνη στους χρήστες, αποφάσισε να ακολουθήσει το δύσκολο δρόμο και να εξασφαλίσει το ίδιο το USEUM τη νομική δυνατότητα να ανέβουν έργα τρίτων καλλιτεχνών στην πλατφόρμα του.

Ταυτόχρονα, έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις με μουσεία και art libraries ώστε τα έργα τους να ενταχθούν στην συλλογή του USEUM. Προς το παρόν, στη βάση δεδομένων του USEUM υπάρχουν μόνο δισδιάστατα έργα τέχνης (εκτός από φωτογραφίες) ενώ στο μέλλον υπάρχει η σκέψη να προστεθούν και τρισδιάστατα έργα όπως γλυπτά. Φυσικά, αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία του USEUM μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Αυτή η σύμπραξη, καλλιτεχνών, οργανισμών και φιλότεχνων για τη δημιουργία ένος συλλογικού εγχειρήματος κοινού συμφέροντος, είναι που κάνει τη Φωτεινή Βαλεοντή να φιλοδοξεί ότι το USEUM θα αποτελέσει τη Wikipedia της τέχνης.

Το UCL Τι Ρόλο Παίζει Στο Useum?

Όπως σου έγραψα και στην αρχή του κειμένου, η Φωτεινή Βαλεόντη κάνει το διδακτορικό της στο UCL. Το πανεπιστήμιο της την έχει βοηθήσει σημαντικά με δύο τρόπους ώστε να μετατρέψει το USEUM από μία ακόμα ιδέα σε μία startup.

Ίσως τη σημαντικότερη βοήθεια να την προσέφερε ο επιβλέπων καθηγητής του διδακτορικού της καθώς της επέτρεψε να εντάξει το USEUM και την περαιτέρω ανάπτυξη του μέσα στη διδακτορική της έρευνα. Επιπλέον, βοήθεια έχει δεχτεί και από το γραφείο επιχειρηματικότητας του UCL, το λεγόμενο UCL Advances.

Α, και όλα αυτά χωρίς να έχειτο πανεπιστήμιο την οποιαδήποτε χρηματική αξίωση από το USEUM.

Αντί Επιλόγου

Η αλήθεια είναι πώς δεν ασχολούμαι με την τέχνη και, κατ επέκταση, δεν μπορώ να κρίνω το περιεχόμενο που υπάρχει ήδη στο USEUM. Βέβαια, αυτό είναι κάτι που θα απασχολήσει κυρίως τους χρήστες της πλατφόρμας καθώς αυτοί βρίσκονται στο επίκεντρο με τη δυνατότητα που έχουν να  βαθμολογούν και να κρίνουν τα έργα τέχνης.

Αυτό όμως που παρατήρησα και μου τράβηξε τη προσοχή, ήταν η down to earth προσέγγιση που έχει η ίδια η Φωτεινή για το USEUM και το ταξίδι που έχει ξεκινήσει. Δεν σκέφτεται "Πώς θα βγάλουμε εκατομμύρια?" αλλά αντιμετωπίζει το USEUM ως μία πλατφόρμα που θέλει να προσφέρει στο industry της και να εκμεταλλευτεί το διαδίκτυο και τις δυνατότητες που πλέον υπάρχουν.

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.