Το Facebook Είναι Έτοιμο Για Τη Μετάβαση Στο Mobile

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών το Facebook απέδειξε κάτι ενδιαφέρον, πως μπορεί να τα καταφέρει μια χαρά και στο mobile. Κακά τα ψέμματα, ήταν ένας χώρος όπου φοβόμασταν πως η εταιρεία που δημιούργησε ο Mark Zuckerberg μπορεί να μην τα πάει τόσο καλά. Μέχρι πρόσφατα δεν είχε βρει τρόπο να βγάλει χρήματα από αυτό.

Αποφάσισε όμως πως το 2012 θα είναι η χρονιά που αυτό θα αλλάξει, στρέφοντας ταυτόχρονα ένα μεγάλο μέρος της προσοχής της στο mobile. Οι εφαρμογές για iOS και Android έγιναν επιτέλους native, κάτι που τις έκανε πολύ πιο γρήγορες και μείωσε τα bugs. Η Google έχει αποδείξει τόσα χρόνια πως αυτά τα δύο χαρακτηριστικά είναι πολύ σημαντικά και ήταν καιρός να το καταλάβει και το Facebook. Τελικά φαίνεται πως είναι έτοιμο για τη μετάβαση από το desktop στα smartphones και στα tablets.

Facebook Mobile Active Users

Αυτό δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε χθες βράδυ η εταιρεία, ξεπερνώντας μάλιστα τις προσδοκίες της Wall Street για το προηγούμενο 3μηνο. Για πρώτη φορά στην ιστορία του οι ενεργοί χρήστες που συνδέονται από κάποια mobile συσκευή κάθε μήνα είναι περισσότεροι από αυτούς που συνδέονται από το desktop.

Από αυτήν την άποψη λοιπόν, δικαίως ο Mark Zuckerberg είπε το παρακάτω:

Δεν υπάρχει αμφιβολία. Το Facebook είναι μια mobile εταιρεία.

Ακόμα καλύτερα, τα έσοδα από το mobile αυξήθηκαν ραγδαία μέσα στη χρονιά. Από εκεί που στην αρχή του 2012 ήταν μηδαμηνά (δεν προσφέρονταν mobile ads πριν το 2012), το Q3 2012 ήταν το 14% των συνολικών εσόδων και το Q4 2012 ήταν το 23%. Τα στοιχεία δείχνουν πως το Facebook έχει μπει στο σωστό δρόμο για να εκμεταλλευτεί τους επισκέπτες που συνδέονται μέσω από κάποια φορητή συσκευή.

Όλα αυτά μπορεί να τα πετύχει γιατί το Facebook έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, την ικανότητα του να προσφέρει εξαιρετικά στοχευμένες διαφημίσεις. Όλες οι εταιρείες έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες όπως η γλώσσα και η τοποθεσία σου. Εκεί που ξεχωρίζει η Google, είναι επειδή μπορεί να προσαρμόζει τις διαφημίσεις σύμφωνα και με τις αναζητήσεις που πραγματοποιείς στο web. Οι πληροφορίες όμως που έχει για σένα ένα κοινωνικό δίκτυο είναι πιο χρήσιμες από τις αναζητήσεις.

Το Facebook γνωρίζει τους φίλους σου, τις αγαπημένες σου μάρκες ρούχων, τις αγαπημένες σου τηλεοπτικές σειρές, τα αγαπημένα σου φαγητά, τα ενδιαφέροντα σου και η λίστα μπορεί να συνεχιστεί για αρκετή ώρα ακόμα. Όλα τα παραπάνω μπορεί να φαίνονται λίγο "creepy" αλλά είναι αυτά που δίνουν μεγαλύτερη ικανότητα στο Facebook να προσφέρει ακόμα πιο καλύτερα στοχευμένες διαφημίσεις από ότι η Google. Τα δεδομένα δηλαδή υπάρχουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρει τρόπο να τα εκμεταλλευτεί. Και σιγά-σιγά φαίνεται πως τον βρίσκει.

Ο Mark Zuckerberg καλά κάνει και χαρακτηρίζει το Facebook ως μια mobile εταιρεία. Ας μην ξεχνάμε όμως πως το Graph Search γίνεται rollout πρώτα στο desktop, ενώ ακόμα και σήμερα κάποια πράγματα δεν μπορείς να τα κάνεις από τις εφαρμογές που έχει για iOS και Android. Για να μπορέσουμε λοιπόν να το χαρακτηρίσουμε και εμείς έτσι, δεν αρκεί να έχει απλά περισσότερους ενεργούς χρήστες από ότι στο desktop, αλλά θα πρέπει να δείξει με πράξεις πως βάζει σε πρώτη θέση τη mobile εμπειρία.

Facebook Mobile

Σχολιάστε >
1 σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Μία απάντηση στο “Το Facebook Είναι Έτοιμο Για Τη Μετάβαση Στο Mobile”

  1. [...] Δες επίσης: Το Facebook Είναι Έτοιμο Για Τη Μετάβαση Στο Mobile [...]