Δυο Λόγια Με Έναν Από Τους Ιδρυτές Του ParkAround

parkaround-team-01

Αυτές τις μέρες το ParkAround ανακοίνωσε την ολοκλήρωση ενός γύρου χρηματοδότησης ύψους 185.000€, που όπως γνωρίζεις έγινε πραγματικότητα χάρη στο PJ Tech Catalyst και τέσσερις ιδιώτες επενδυτές. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με το Γιάννη Κατσιώτη, έναν από τους δύο ιδρυτές του ελληνικού startup, και να πούμε κάποια πράγματα μαζί του για την ιστορία του ParkAround, την τελευταία  χρηματοδότηση που έλαβε και τα μελλοντικά σχέδια της ομάδας.

Πως δημιουργήθηκε το ParkAround;

Όλα άρχισαν το καλοκαίρι του 2011, όταν ο Κώστας Αρκάδας, ο δεύτερος από τους ιδρυτές του ελληνικού startup, είχε μια ιδέα να μπορούν οι οδηγοί να επικοινωνούν μεταξύ τους με το σκεπτικό αυτοί που ξεπαρκάρουν να το δηλώνουν μέσα σε μια εφαρμογή και στη συνέχεια αυτοί που ψάχνουν ελεύθερες θέσεις parking να μπορούν να τις εντοπίζουν πολύ πιο εύκολα. Η ομάδα ασχολήθηκε με αυτή την ιδέα, σε part-time επίπεδο, για περίπου ένα χρόνο. Αυτό ήταν το Parking Defenders.

Λίγους μήνες αργότερα, την άνοιξη του 2012, η ομάδα επισκέφτηκε το San Francisco, προκειμένου να δει κατά πόσο έχει νόημα η προσπάθεια που έκανε. Από το feedback που έλαβε είδε πως η ιδέα ήταν καλή, όμως δύσκολα μπορούσε να της αποφέρει έσοδα. Παράλληλα, και οι ίδιοι παρατήρησαν κάτι που λειτουργούσε ανασταλτικά στο να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες την υπηρεσία. Όπως μας είπε ο Γιάννης, παρόλο που ο κόσμος χρησιμοποιούσε την εφαρμογή για να εντοπίζει ελεύθερες θέσεις parking, τις περισσότερες φορές, όταν κάποιος ήθελε να ξεπαρκάρει, δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο για να το δηλώσει μέσα στην εφαρμογή.

ΘυμήσουΤο Pinnatta Ολοκληρώνει Ένα Γύρο Χρηματοδότησης Ύψους $1.500.000

Στην πορεία είδαν πως οι χώροι στάθμευσης που υπάρχουν στις πόλεις έχουν χιλιάδες θέσεις που παραμένουν ελεύθερες. Την ίδια στιγμή, αυτοί οι χώροι αποτελούν μια αγορά που χρησιμοποιεί στατική τιμολόγηση, ενώ θα μπορούσε να επωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από μια δυναμική τιμολόγηση.  Τέλος, αυτές οι επιχειρήσεις δεν είχαν κανένα τρόπο να επικοινωνούν με τους οδηγούς και να τους πούνε για παράδειγμα πως την επόμενη φορά που θα έρθουν θα έχουν κάποια έκπτωση ή κάτι άλλο.

Έτσι σιγά-σιγά άρχισαν να κοιτούν με άλλο μάτι την αρχική τους ιδέα. Το Μάρτιο του 2013 έγιναν δεκτοί στο rockstart accelerator, απ' όπου πήραν χρηματοδότηση 15.000€. Από εκεί και πέρα άλλαξαν τελείως το focus και τον Ιούλιο του 2013 έγινε και η αλλαγή του ονόματος. Σήμερα τους γνωρίζουμε ως ParkAround.

parkaround-how-02

Η πιο πρόσφατη επένδυση των 185.000€

Η επένδυση των 185.000€ δεν ολοκληρώθηκε όσο γρήγορα θα περίμενε κανείς. Όπως ήδη γνωρίζεις, σε αυτή συμμετέχουν πέντε διαφορετικοί επενδυτές: ένα VC και τέσσερις angel investors. Επειδή επιπλέον από το Μάρτιο στην εταιρεία βρίσκονταν και το accelerator που γνωρίσαμε πιο πάνω, έπρεπε να καταφέρουν να συμφωνήσουν όλοι μαζί.

Όμως τελικά όλοι είναι πολύ χαρούμενοι που αυτοί οι άνθρωποι τους εμπιστεύτηκαν. Όπως μας αναφέρει ο Γιάννης, με αυτή την κίνηση οι επενδυτές έδειξαν πως πιστεύουνε ότι η ομάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Και αυτό μπορεί κανείς να πει πως τους δίνει περισσότερη αυτοπεποίθηση να συνεχίσουν.

Πέρα από την εμπειρία και τις επαφές που αποκομίζουν από αυτή την επένδυση, τα χρήματα θα τους δώσουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν να δουλεύουν τους επόμενους μήνες απερίσπαστα πάνω σε αυτό που έχουν στο μυαλό τους.

parkaround-car-01

Η εφαρμογή κυκλοφορεί για iOS (iTunes) και Android (Google Play)

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της ομάδας;

Η πιο πρόσφατη επένδυση έγινε κυρίως για να καταφέρει η ομάδα να κάνει ένα launch στο Λονδίνο, όπως ακριβώς το θέλει. Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για μια μεγάλη αγορά που ταυτόχρονα αποτελεί ένα στοίχημα για το ParkAround.

Η Αθήνα δεν αποτελεί την ιδανική αγορά για μια τέτοια υπηρεσία και οι λόγοι είναι λίγο-πολύ προφανείς. Από τη μία το parking στο δρόμο δεν κοστίζει τίποτα τις περισσότερες φορές, κάτι που σημαίνει πως οι χώροι στάθμευσης δεν ανταγωνίζονται κάτι “δίκαιο”. Την ίδια στιγμή βλέπουμε καθημερινά πως ο κόσμος παρκάρει όπου θέλει, χωρίς να αντιμετωπίζει συχνά τις συνέπειες που πρέπει. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον παράγοντα της οικονομικής κρίσης, που λειτουργεί ανασταλτικά στο να αποφασίσει κάποιος να πληρώσει για μια θέση στάθμευσης.

Δες επίσηςΤο Openfund Ηγείται Επένδυσης €110.000 Στη Longaccess

Το Λονδίνο, από την άλλη πλευρά, έχει ακριβώς τα αντίθετα χαρακτηριστικά. Έχει εκατομμύρια οδηγούς, χιλιάδες θέσεις στάθμευσης και παράλληλα είναι μια από τις πιο ακριβές αγορές της Ευρώπης σε ότι αφορά το parking. Άρα η συγκεκριμένη πόλη αποτελεί την ιδανική αγορά για μια υπηρεσία όπως το ParkAround.

Η ομάδα θέλει να λανσάρει την εφαρμογή της στην πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου μέσα στους επόμενους δυο-τρεις μήνες, ιδανικά προτού ολοκληρωθεί το 2013. Έχει ήδη βρει ένα άτομο για να αναλάβει το κομμάτι του business development όσον αφορά το Λονδίνο, οπότε είναι έτοιμη να το προχωρήσει.

ΔιάβασεΗ Total Eclipse Σηκώνει 430.000€ Σε Seed Funding

Όπως δήλωσε ο Γιάννης, αν όλα πάνε καλά, στη συνέχεια θα ακολουθήσουν κι άλλες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Η ευρωπαϊκή αγορά άλλωστε είναι και η αγορά στην οποία θέλουν να εστιάσουν.

Στόχος του ParkAround είναι να καταφέρει να δημιουργήσει ένα δίκτυο από χώρους parking, το οποίο ζει και υπάρχει σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και που είναι συνδεδεμένο με τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Το πιο σημαντικό είναι να μπορεί να προσφέρει ακριβή πληροφορία στον οδηγό, μια ολοκληρωμένη εμπειρία, από τη στιγμή που ψάχνει θέσει να παρκάρει το αυτοκίνητο του μέχρι τη στιγμή που πληρώνει.

parkaround-01

Σχολιάστε >
29 σχόλια
|
Κατηγορίες:

29 απαντήσεις στο “Δυο Λόγια Με Έναν Από Τους Ιδρυτές Του ParkAround”

  1. […] ακόμα: Δυο Λόγια Με Έναν Από Τους Ιδρυτές Του ParkAround Η Syntellia Μας Μιλάει Για Το Fleksy Και Την Ομάδα Πίσω Από […]