[Review] Legendary

Το Legendary είναι ο καινούριος shooter τίτλος της Spark Unlimited. Ένα ακόμα παιχνίδι που ασχολείται με την καταστροφή της Νέας Υόρκης και του κόσμου, αυτή τη φορά από ... μυθολογικά πλάσματα. Σωστά διαβάσατε, όχι από κάποιο θανατηφόρο ιό, όχι από εξωγήινους, ούτε από ακραία καιρικά φαινόμενα αλλά από έναν παράγοντα για τον οποίο ανυσηχούσαν χιλιάδες χρόνια πριν.

Εκατοντάδες πλάσματα στα οποία κανένας δεν πιστεύει πια, κάνουν κατάληψη στη Νέα Υόρκη επειδή έτσι θέλουν. Ή μήπως όχι;

Όλα έχουν ως αρχή το κουτί της Πανδώρας. Σχεδιασμένο για να φυλάει μέσα του κάθε καρυδιάς καρύδι και οτιδήποτε απροσάρμοστο σε αυτόν τον κόσμο, παρέμενε κρυφό και φυλαγμένο από μια μυστική οργάνωση για χιλιάδες χρόνια. Τόσο καλά το φυλούσαν που κάποια στιγμή το έχασαν. Στην σύγχρονη εποχή ανακαλύφθηκε κατά λάθος στα βάθη του ωκεανού και το περιμάζεψαν. Κατά διαβολική σύμπτωση το έστειλαν σε ένα μουσείο στην Νέα Υόρκη. Το νέο έγινε γνωστό αρκετά γρήγορα και ένας πολύ ισχυρός άνθρωπος το θέλει για εκείνον. Στέλνει τον Charles Deckard να μπει στο μουσείο και να βάλει ένα αντικείμενο στο κουτί. Μετά από αυτό, το χάος.

Το παιχνίδι έχει μια μικρή γκάμα όπλων. Εκτός από τα όπλα, ο Charles διαθέτει μια δύναμη υπερφυσικής προέλευσης, που την πήρε ανοίγοντας το κουτί της Πανδώρας. Η δύναμη αυτή χρησιμοποιείται για αμυντικούς και για επιθετικούς σκοπούς. Θεραπεύει τον παίκτη και μπορεί να πλήξει μυθολογικά τέρατα. Καταναλώνει animus, το οποίο θα πρέπει να μαζεύετε και βρίσκεται όταν σκοτώνετε τέρατα ή διασκορπισμένο σε διάφορα σημεία. Η επιθετική της ισχύ είναι πολύ μικρή και χρησιμοποιείται κυρίως για να χτυπήσει τέρατα σε μικρές αποστάσεις, ζαλίζοντας τα για λίγα δευτερόλεπτα και συνήθως επανέρχονται όταν τα πυροβολείτε. Μια άλλη της χρήση είναι να ενεργοποιεί τις συσκευές που θα εξουδετερώσουν το Golem.
Τα μυθολογικά πλάσματα που ελευθερώνονται έχουν τις ρίζες τους στις διάφορες δοξασίες ανά τον κόσμο. Γρύπες, λύκοι και άλλα πολλά, με μια γενική περιγραφή της μορφής τους καθώς και από ποιο μυθολογικό κύκλο προέρχονται, εμφανίζονται όταν τα πρωτοσυναντήσετε στο παιχνίδι στην επιλογή Creatures.Εκεί μπορείτε να βρείτε και διάφορες άλλες σημειώσεις για αυτά τα πλάσματα, όπως πως μπορείτε να τα εξολοθρεύσετε (η πληροφορία προστίθεται ως συνήθως κατόπιν εορτής, αφού θα έχετε σκοτώσει το τέρας έχοντας καταλάβει το αδύνατό του σημείο). Ένα από τα μεγαλύτερα και εντυπωσιακότερα τέρατα που θα συναντήσετε είναι το Golem δημιουργημένο από θραύσματα κτιρίων, αυτοκινήτων και ενέργειας.

Η AI των πλασμάτων είναι πολύ καλή. Καλό παράδειγμα είναι ο werewolf, που επιτίθεται αθόρυβα και ύστερα, αν τα βρει σκούρα ή έχετε κλειστεί σε μέρος που δεν μπορεί να φτάσει, οπισθοχωρεί ανεβαίνοντας σε μέρη που εσείς δεν μπορείτε να φτάσετε με μια ταχύτητα που διασφαλίζει την αστοχία σας και, καθώς ψάχνετε να το βρείτε, να σας επιτεθεί ξαφνικά. Μπορεί να επιτεθεί από μακριά πετώντας διάφορα αντικείμενα προς το μέρος σας. Τα Nari έχουν εξαιρετικές ικανότητες και πολλά μαζί μπορούν να γίνουν θανατηφόρα, διότι εκτός από την κανονική τους επίθεση μπορούν να σηκώνουν βαριά αντικείμενα και να σας χτυπάνε με αυτά. Δυστυχώς αυτή η ικανότητα τους είναι θανατηφόρα μόνο στα cutscenes, όπου πιάνουν έναν πολίτη και τον πετάνε σε έναν ανεμιστήρα ή σηκώνουν ένα αυτοκίνητο και το πετάνε σε μπάτσο. Το Golem, οι γρύπες και κάτι άλλα πλασματάκια είναι περισσότερο για μόστρα, τουλάχιστον στην αρχή, γιατί κάποια στιγμή θα κληθείτε να τα αντιμετωπίσετε. Οι ανθρωπόμορφοι αντίπαλοι (τα δίποδα με τα όπλα) από τις διάφορες εχθρικές οργανώσεις που θα συναντήσετε, δεν αναγέννιουνται ούτε κάνουν respawn, αλλά είναι αρκετά φονικοί σε μεγάλες ομάδες.
Το inventory δεν σας επιτρέπει να κουβαλάτε πολλά πράγματα. Αν είστε γεμάτοι, δηλαδή εάν οι τέσσερις θέσεις (αντίστοιχα κουμπιά στον σταυρό κατεύθυνσης) είναι κατελειμένες, και βρείτε καινούριο όπλο, θα πρέπει να θυσιάσετε ένα από αυτά που έχετε στην κατοχή σας.
Το περιβάλλον είναι ένα συμπαγές στοιχείο, που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με πολλά πράγματα. Θα σπάσετε μερικά κιβώτια και θα γεμίσετε την ταπετσαρία τρύπες. Θα βρεθούν στον δρόμο σας ορισμένα αντικείμενα που μπορείτε να πυροβολήσετε, αλλά αυτά ως συνήθως ανήκουν στην λύση ενός γρίφου είτε χρησιμοποιούνται για την εξάλειψη μιας ομάδας τεράτων, όπως οι πυροσβεστικοί κρουνοί για τα fire drakes και για το spawning point τους. Τα περισσότερα από αυτά φαίνονται από μακριά, καθώς θα εκπέμπουν μια μυστηριακή λάμψη.

Αντικειμενικά κριτήρια:

Γραφικά: Έχει αναπτυχθεί με την καινούρια Unreal engine, η οποία χρησιμοποιήθηκε στο Bioshock. Καταπληκτικοί χώροι, αν και κάπως επαναλαμβανόμενοι. Τα cutscenes είτε έχουν μια πτώση στο frame rate είτε χάνουν frames. Τα τέρατα σε αντίθεση με τα ανθρώπινα μοντέλα είναι καλοσχεδιασμένα από τα textures τους μέχρι την κίνησή τους 7/10

Χειρισμός: Το μόνο θετικό στον τίτλο μαζί με τα γραφικά του. Δεν παρουσιάζει προβλήματα και η απόκριση είναι ακαριαία 8/10

Ήχος: Ένα συνονθύλευμα από μουσική και φασαρία, που στις μεγάλες σκηνές καταστροφής φτάνει σε έναν κολοφώνα κακοφωνίας. Μόνο όταν τρέχετε σε άδειους διαδρόμους ή έρημες περιοχές μπορείτε να καταλάβετε τι ακούτε 6/10

Υποκειμενικά κριτήρια:

Συνολική εμπειρία με βάση το gameplay: Το gameplay θα μπορούσε να θεωρηθεί «σπασμένο», καθώς θα σας έχει την μια στιγμή να τρέχετε σε έρημους χώρους και να τραβάτε μοχλούς και την άλλη να προσπαθείτε να επιβιώσετε σε ένα μέρος γεμάτο με τέρατα τα οποία αναγεννιούνται ή κάνουν respawn μέχρι να τα σκοτώσετε όλα ή να βρείτε τι τους δίνει ζωή και να το αχρηστεύσετε. Σε ορισμένα σημεία το respawn δεν σταματά ποτέ απλά καθυστερεί. Το animus χρησιμοποιείται για πολύ λίγα πράγματα και το παιχνίδι υποβαθμίζεται σε ένα απλό shooter χωρίς καμία πρωτοτυπία 5/10

Value for money: Τρομερό χάσιμο χρήματος και ώρας. Με τον ανταγωνισμό που υπάρχει (Bioshock) θα περιμέναμε από την Spark κάτι καλύτερο από αυτό. 5/10

Θα το έπαιρνα δώρο: Σε όποιον δεν έχει ξαναδοκιμάσει shooter για να πάρει μια γεύση. 6/10

Replay Value: Ακόμα και το online περιεχόμενο δεν θα σας δελεάσει για να το ξαναπαίξετε 5/10

Ταύτιση με κεντρικό χαρακτήρα: Δεν είναι από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες και το σενάριο δεν βοηθάει για να μπεις στο κλίμα. Θυμίζει περισσότερο μια b-movie χωρίς το απαραίτητο φιλμ 5/10

Πλατφόρμα: Playstation 3 (PC, Xbox 360 )
Developer: Spark Unlimited
Publisher: Gamecock
Διανομή: Atari Hellas
Τύπος: First-Person Shooter

Σχολιάστε >
2 σχόλια
|
Κατηγορίες:

2 απαντήσεις στο “[Review] Legendary”

  1. Ο/Η geokontops λέει:

    στη πιστα που βγαινει σε ανσανσερ και μετα γινεται κενο τι κανω?