[Review] Alone in the Dark: Inferno

Το survival horror genre είναι το πιο ενδιαφέρον είδος στον χώρο των video/computer games. Με πολλές γνωστές και επιτυχημένες σειρές, τα τελευταία χρόνια έχουν φτάσει σε ένα τέλμα. Συχνά επαναλαμβανόμενα δεν προξενούν φόβο στον μέσο gamer που έχει χορτάσει από τα κλισέ. Αν και πολλοί πιστεύουν ότι το μέλλον του είδους βρίσκεται σε παιχνίδια όπως το Forbidden Siren και τη σειρά Fatal Frame, παιχνίδια όπως το Alone in the Dark Inferno έχουν πολλά καινούρια πράγματα να δείξουν. Μετά από κάποιους μήνες αργοπορία, η πέμπτη συνέχεια της σειράς Alone in the Dark έρχεται στο Playstation 3.
Είναι μια σκοτεινή νύχτα με κάτι απειλητικό να κινείται με τον άνεμο. Ο Edward ξυπνάει με μια φοβερή αμνησία και με έναν εξίσου φοβερό πονοκέφαλο, διαπιστώνοντας ότι είναι αιχμάλωτος μιας ομάδας παρανοϊκών οπλοφόρων και σύντομα θα συναντήσει έναν πολύ άσχημο θάνατο. Καθώς πάει να συναντήσει την τραγική του μοίρα, μια υπερφυσική δύναμη που φαίνεται να τον γνωρίζει επιτίθεται στους οπλοφόρους και λίγοι καταφέρνουν να ξεφύγουν. Ο Edward είναι μόνος σε ένα κτίριο που καταρρέει.

Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε κεφάλαια/επεισόδια τα οποία μπορούν να παιχτούν με την σειρά ή να παίξετε όποιο θέλετε εσείς, με μια παρουσίαση του τι έγινε στο προηγούμενο κεφάλαιο σε cutscenes.

Το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού θα το περάσετε στο σκοτάδι, με λίγες περιοχές να διαθέτουν αρκετό τεχνητό φως ώστε να μπορείτε να προσανατολιστείτε. Με τα χρόνια και τα πολλά horror games που έχουν κυκλοφορήσει, το Alone in the Dark έχει χάσει την πρωτοτυπία του και δεν προκαλεί τον τρόμο με την ίδια ευκολία που έπραττε παλαιότερα. Τρόμο προσπαθεί να εμπνεύσει μέσω του σκοταδιού και της διαρκούς κίνησης. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί διάφορα τεχνάσματα για να έχει τον παίκτη μονίμως σε κίνηση: το επικίνδυνο περιβάλλον, σε συνδυασμό με τα διάφορα τέρατα και την συνεχή παρουσία μιας δαιμονικής οντότητας, που κάνει αισθητή την παρουσία της όπου μπορεί. Φανταστείτε να τρέχετε σε ένα υπόγειο γκαράζ εν μέσω σεισμού, με τους δαιμονοκατελειμένους να σας κυνηγούν, με το ελάχιστο φως από τον φακό που κρέμεται στον ώμο, να έχετε χάσει τον προσανατολισμό σας και, εκεί που δεν το περιμένατε, εμφανίζονται τα σημάδια στους τοίχους. Εδώ υπάρχει άλλο ένα τέχνασμα: ο φακός. Παρέχει λίγο και κινούμενο φως, τόσο ώστε να δείτε την τελευταία στιγμή το αποτρόπαιο πλάσμα που σας πλησιάζει ή την άκρη ενός πολύ μεγάλου χάσματος.

Το περιβάλλον κρύβει πολλούς κινδύνους. Φωτιές, κατολισθήσεις και σεισμοί είναι λίγες από τις αποκαλυπτικές καταστροφές που θα χτυπήσουν αλύπητα το Central Park και, κατά συνέπεια, την Νέα Υόρκη. Συχνά θα βρεθείτε στην δύσκολη θέση όπου το μεγαλύτερο τμήμα ενός τοίχου έχει καταρρεύσει και θα πρέπει να βασιστείτε στα χέρια του Edward για να περάσετε απέναντι ενώ θα πέφτουν από ψηλά θραύσματα του κτιρίου. Τα καλώδια παρέχουν άλλο ένα τρόπο για να αναδείξετε τις ακροβατικές σας ικανότητες. Χωρίς προστατευτικό δίκτυ να σας περιμένει, θα πρέπει να κρεμιέστε από καλώδια και να προσπαθείτε να φτάσετε ένα πεζουλάκι 2 μέτρα πιο πέρα στηριζόμενοι στο καλώδιο, περπατώντας στον τοίχο και ταυτόχρονα να πυροβολείτε κάτι πτηνά με μασέλες. Η φωτιά είναι ένα δίκοπο μαχαίρι. Χρήσιμη για να καίτε τους κατελειμένους, επικύνδινη όταν σας στριμώξει. Η χρήση του πυροσβεστήρα -αν υπάρχει- εκτός από την κοινή του χρήση , να σβήνει φωτιές, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντία σε κλειστές πόρτες.

Κάποια πλάσματα καταστρέφονται μόνο με φωτιά. Όσο και να τα χτυπήσετε αυτά θα ξανασηκώνονται. Μπορείτε όσο αυτά ξεκουράζονται να τα αρπάξετε και να τα σύρετε στην κοντινότερη πυρκαγιά. Η κάμερα όμως δεν βοηθάει στο δύσκολο έργο σας και υπάρχει κίνδυνος να πάρετε εσείς φωτιά. Μια λύση είναι η χρήση εύφλεκτων αντικειμένων ή ξύλινων επίπλων, όπως καρέκλες.

Ένα αρκετά ευφάνταστο κομμάτι είναι το inventory του Edward, που είναι στην ουσία το σακάκι του. Εκεί θα συσσωρεύονται τα αντικείμενα που θα μαζεύετε, από αντικουνουπικά spray μέχρι όπλα. Το σακάκι, φυσικά, δεν είναι και ο ιδανικός αποθηκευτικός χώρος, καθώς γεμίζει εύκολα. Μπορείτε να συνδυάσετε ορισμένα από τα αντικείμενα που έχετε για να δημιουργήσετε άλλα πιο εύχρηστα, όπως ένα μαντήλι με ένα μπουκάλι με εύφλεκτο υγρό γίνεται μια ωραία μολότοφ με την βοήθεια του αναπτήρα. Οι γρίφοι που θα αντιμετωπίσετε είναι σχετικά απλοί. Το γνωστό ψάξιμο του κλειδιού που ανοίγει την τάδε πόρτα, η σύνδεση καλωδίων για να λειτουργήσει μια γεννήτρια, ο συνδυασμός αντικειμένων για την δημιουργία μολότοφ ώστε να διαλυθεί ένας τοίχος, είναι από τα κλασσικά παραδείγματα. Αυτό που αλλάζει είναι η παρεχόμενη ασφάλεια προς τον παίκτη για να λύσει τον γρίφο. Η εύρεση του κλειδιού του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει δύσκολη εάν τα ζόμπι ανοίγουν την πόρτα και σας τσουβαλιάζουν.

Το σύστημα θεραπείας έχει φύγει από την κλασσική χρήση healing spray από το inventory. Μπορείτε να μπείτε στην διαδικασία θεραπείας πατώντας το αντίστοιχο κουμπί. Χρησιμοποιείτε spray αν τα τραύματα του είναι επιφανειακά χωρίς αιμορραγία, και αποφασίζετε σε ποιες πληγές θα το χρησιμοποιήσετε, κινώντας το χέρι του επάνω στα τραύματα. Εάν οι πληγές είναι πιο βαθιές και αιμορραγούν τότε με τον ίδιο τρόπο θα χρησιμοποιήσετε επιδέσμους για να δέσετε το τραύμα.

Η μάχη σώμα-με-σώμα παρουσιάζει κάποια προβλήματα. Δεν μπορείτε να κλειδώσετε επαρκώς τον αντίπαλο σας με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να τον χτυπήσετε εύκολα. Τα αντικείμενα (τσεκούρια, καρέκλες, πορτατιφ) που μαζεύετε πρέπει να τα κινείτε με το δεξί μοχλό για να χτυπήσετε ένα πλάσμα. Τα όπλα είναι σαφώς καλύτερα, έχουν μια φωτεινή δέσμη για καλύτερη στόχευση και μπορούν να πιάσουν τον στόχο που είναι κοντινότερος στο στόχαστρο.

Αντικειμενικά κριτήρια:

Γραφικά: Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στα μοντέλα. Οι συσπάσεις των μυών του προσώπου την ώρα που μιλάει ένα ζόμπι καθώς και οι λεπτομέρειες και η υφή στα πρόσωπα είναι τρομακτικές. Στα αρνητικά είναι η κάμερα που ποτέ δεν υπακούει τον παίκτη ούτε μπορεί να βρεθεί μια σωστή γωνία. Το παιχνίδι υποφέρει από διάφορα άλλα προβλήματα, όπως το σπασμωδικό animation και κάποια glitches 6/10

Χειρισμός: Η συλλογή αντικειμένων είναι δύσκολη καθώς θα πρέπει να βρίσκεστε πολύ κοντά τους και να αντικρίζετε την σωστή γωνία για να το πιάσει. Κατά τα άλλα, με κάποια προβλήματα στα ακροβατικά, είναι απλός 7/10

Ήχος: Ατμοσφαιρική μουσική και τρομακτικά ηχητικά εφε 9/10

Υποκειμενικά κριτήρια:

Value for money: Σίγουρα αξίζει την αγορά μόνο εφ’ όσων το δοκιμάσετε. Ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε όταν ρίξουν τις τιμές 7/10

Replay Value: Οι περισσότεροι θα το τερματίσουν και θα περάσουν στο επόμενο. Λίγοι θα ξεπεράσουν τα προβλήματα του και θα προσπαθήσουν να ξαναπαίξουν 7/10

Συνολική εμπειρία βασισμένη στο gameplay: Το παιχνίδι δεν έχει μόνο σφαγές τεράτων, άλματα από πλατφόρμα σε πλατφόρμα και ανέβασμα σκαλιών. Η συνεχής δράση, η ισορροπία στην άκρη του γκρεμού και διάφορα άλλα στοιχεία συνθέτουν ένα πολύ τρομακτικό παιχνίδι. Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι παραδείγματος χάριν, η οδήγηση στους δρόμους γύρω από το Central Park όταν η περιοχή διαλύεται 8/10

Θα το έπαιρνα δώρο: Σε όσους αρέσουν τα survival horror games και φυσικά και σε εμένα 8/10

Ταύτιση με κεντρικό χαρακτήρα: Ο Edward είναι σκληρός και αποφασιστικός. Δεν φοβάται το σκοτάδι, ούτε και εμείς 8/10

Πλατφόρμα: Playstation 3 (PC, PlayStation 2, Wii, Xbox 360)
Developer: Eden Studios
Publisher: Atari
Διανομή: Atari Hellas
Τύπος: Survival Horror

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.