Μιλώντας με τον Στέφανο Καράγκο

Αυτόν τον μήνα έχουμε την ιδιαίτερη χαρά να φιλοξενούμε τον Στέφανο Καράγκο. Ο Στέφανος είναι ο εκδότης των δύο πλέον επιτυχημένων περιοδικών τεχνολογίας και gadgets της Ελλάδας, του PC Magazine και του T3, ενώ παράλληλα ασχολείται ενεργά με πολλά επιτυχημένα online projects, μοιράζοντας τον χρόνο του μεταξύ αρκετών χωρών. Τα τελευταία 17 χρόνια έχει 31 εκκινήσεις projects, ενεργή συμμετοχή σε 17 διαφορετικές εκδόσεις περιοδικών στην Ελλάδα, την Ισπανία και το Βέλγιο ενώ παράλληλα είναι δημιουργός 4 εταιριών. Εμείς πάντως είμαστε σίγουροι, τα καλύτερα έπονται!

Away.gr: Έχεις μια πολύ μεγάλη πορεία στο χώρο του έντυπου περιοδικού τύπου καθώς έχει εργαστεί σε αρκετά περιοδικά τα τελευταία 15 και πλέον χρόνια. Θα ξεχώριζες κάποιο περιοδικό από αυτά, ποια ήταν η αγαπημένη σου έκδοση;

Στέφανος Καράγκος: Θα ξεχώριζα το WIN, μια και ήταν το πρώτο μου περιοδικό και πραγματικά πρωτοποριακό για την εποχή του. Αυτό δε σημαίνει ότι όλα τα υπόλοιπα δεν είναι αγαπημένα. Απλά το πρώτο πάντα έχει μέσα του τόσα πολλά συναισθήματα και προσπάθεια, που μένει αξέχαστο :-) Ήταν η εποχή που έκανα τα πάντα. Έγραφα, έκανα δοκιμές, το σελιδοποιούσα και πουλούσα διαφήμιση όταν χρειαζόταν. Ακόμη και τη μεταφορά από το τυπογραφείο στο τότε Αθηναϊκό Πρακτορείο διανομής τύπου είχα κάνει με ένα μικρό φορτηγάκι αρκετούς μήνες στην αρχή. Μιλάμε για αρχές της δεκαετίας του 90...

Α.: Μέσα από την στήλη σου στο PC Magazine έχει αναφέρει πολλές φορές πως το ελληνικό Internet και ειδικά οι Έλληνες entrepreneurs δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτούς του εξωτερικού. Πού στηρίζεις τη συγκεκριμένη άποψη;

Σ.Κ.: Οι Έλληνες entrepreneurs έχουν το ίδιο και καλύτερο πολλές φορές μυαλό. Έχουν πολύ περισσότερο μεράκι. Έχουν ιδέες και διάθεση. Τι να ζηλέψουν οι Παπαδάκηδες [pathfinder.gr], για παράδειγμα, που από τις Αρχάνες της Κρήτης έφτιαξαν τόσες υπηρεσίες όσο λίγοι στον κόσμο; Τι να ζηλέψει ο Γιώργος Μοσχοβίτης [gmosx.gr] όταν το framework του έχει ήδη διακριθεί κ εκτός Ελλάδας; Αυτά είναι 2 από τα πολλά παραδείγματα που δείχνουν τι μπορούμε να κάνουμε όταν θέλουμε. Το μόνο που ΔΕΝ έχουν οι Έλληνες entrepreneurs είναι η εξωστρέφεια που χρειάζεται για να ανταγωνιστούν στα ίσια τους υπολοίπους διεθνείς παίκτες. Μένουν στα στενά όρια της χώρας και σιγά-σιγά χάνονται...

Εδώ φυσικά πρέπει να καταλογίσουμε ευθύνες τόσο στην ελληνική Πολιτεία, που δεν κάνει τίποτε ουσιαστικό για την προώθηση της δουλειάς τους στο εξωτερικό, όσο και, φυσικά, στην ανυπαρξία ενός incubator που θα επώαζε και θα προωθούσε ιδέες και δουλειές έξω από τα σύνορα.

Α.: Πιστεύεις ότι έφτασε η ώρα να δούμε μια ελληνική startup να πρωταγωνιστεί στο παγκόσμιο Internet; Τι θεωρείς ότι πρέπει να αλλάξει στη χώρα μας για να αναπτυχθεί η επιχειρηματική εξωστρέφεια των ελληνικών startup;

Σ.Κ.: Η ώρα έχει έρθει προ πολλού, απλά όταν οι συνιστώσες της εξωστρέφειας δεν αναπτύσσονται σχεδόν καθόλου και από κανέναν, είναι λογικό να μην έχουμε δει μέχρι σήμερα ένα startup να αναπτύσσεται δυναμικά και να παγκοσμιοποιείται...
Χρειάζονται επειγόντως, εκκολαπτήρια νέων startpups, ώστε να δούμε κάποια από αυτά να βγαίνουν και να ξεχωρίζουν στο διεθνές στερέωμα. Η ανάπτυξη clusters, όπως αυτό για τις εταιρείες μικροεπεξεργαστών, η HTCI, διευκολύνουν, υποστηρίζουν και προωθούν τις νέες ιδέες, εταιρείες και προσπάθειες...

Α.: Μιλώντας για startup, σε 17 χρόνια έχεις 31 εκκινήσεις, δηλαδή σχεδόν 2 εκκινήσεις το χρόνο. Ποια πιστεύεις ότι είναι τα σημεία που καθορίζουν την επιτυχία μιας νέας επιχείρησης;

Σ.Κ.: To τετράπτυχο της επιτυχίας για μένα είναι: Ιδέα, άνθρωποι, διαφοροποίηση, marketing

Α.: Ένα από τα τελευταία σου project είναι το Foracamp.gr, ένα social news service για τα ελληνικά blogs και fora - ελπίζω να το θέτω σωστά. H υπηρεσία πηγαίνει ήδη πολύ καλά και αποκτά μεγαλύτερη δυναμική καθημερινά. Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου για το Foracamp, θα δούμε κάποια καινούργια υπηρεσία στο άμεσο μέλλον;

Σ.Κ.: Η συνέχεια του project Foracamp είναι η διεθνοποίησή του μέσα από το Foracamp.com, με νέες υπηρεσίες αλλά και βελτιώσεις που προέκυψαν μέσα από τη λειτουργία των 5 μηνών του .gr. Όπως στην Ελλάδα έτσι και στο εξωτερικό δεν υπάρχει αντίστοιχο καθετοποιημένο social news service για τα online communities και την ανάδειξη της δουλειάς τους και το Foracamp έρχεται να καλύψει το κενό.

Α.: Πριν λίγους μήνες σε μια συνέντευξη σου στο Getin.gr είχες δηλώσει μεταξύ άλλων σχετικά με το blogging «Τα blogs είναι ένα σύγχρονο και πολύ ισχυρό παγκόσμιο trend που τα MME της χώρας μας προσπαθούν περισσότερο να καπηλευθούν παρά να προωθήσουν.». Κρατώ το πρώτο κομμάτι της πρότασης, τελικά το blogging είναι ένας διάττοντας αστέρας του Internet o οποίος κάποια στιγμή θα σβήσει;

Σ.Κ.: Προσωπικά sites υπήρχαν από την πρώτη μέρα του Web, με άλλα λόγια δεν είναι κάτι νέο. Η εξέλιξή τους και ο νέος όρος blogging έδωσε μια άλλη οπτική γωνία σε μια υπάρχουσα αγορά. Η άνοδος του blogging είναι φυσικό να ακολουθηθεί από κάθοδο [και ήδη εμφανίζονται σημάδια κόπωσης]. Είναι επίσης φυσικό, το blogging να εξελιχθεί και εμπλουτιστεί με νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες και πιθανά να μετεξελιχθεί σε προσωπικές κοινότητες με multimedia περιεχόμενο, με microblogging, με mobile χαρακτηριστικά και όχι μόνο. Δε θα σβήσει λοιπόν, αλλά θα εξελιχθεί και θα ωριμάσει...

Α.: Μεταξύ άλλων είσαι ο εκδότης του T3. Θέλω να μου πεις ποια είναι τα 3 αγαπημένα σου gadget, τα οποία απέκτησες το τελευταίο εξάμηνο, αλλά και το all time favorite gadget σου.

Σ.Κ.: 1. Το καταπληκτικό Fujitsu Siemens T4220, που παρ' όλο το μικρό μέγεθός του είναι πολύ ισχυρό και μου δίνει τη δυνατότητα να το χρησιμοποιώ παντού, τόσο χάρη στη μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας του όσο και χάρη στη δυνατότητα Tablet-PC που διαθέτει [δεν μπορώ εύκολα να εξοστρακίσω το «στυλό» από τη ζωή μου].
2. Το αυτοκίνητό μου, ένα Lexus RX400h, που μου δίνει οικονομία και επιδόσεις στο ίδιο πακέτο ;-)
3. Φυσικά, το iPhone που, παρ' όλους τους περιορισμούς του, είναι κορυφαίο στις δύο κατηγορίες που το κάνουν να ξεχωρίζει: το UI του και την ταχύτητά του.

Και ένα τέταρτο που δεν είναι hardware:

To καταπληκτικό MindManager [mindjet.com] που είναι το κορυφαίο πρόγραμμα για τη δημιουργία, αλλά κυρίως για να δουλεύεις παραγωγικά, με mindmaps.

Α.: Apple και Microsoft. Αν μπορούσες να πάρεις τη θέση του Bill Gates και του Steve Jobs για ένα μήνα, ποια εταιρεία θα διάλεγες και τι θα άλλαζες σε γενικές γραμμές;

Σ.Κ.: Είναι και οι δύο επιτυχημένες σε αυτό που κάνουν μέχρι σήμερα και τα αποτελέσματα το δείχνουν. Το μόνο που θα βελτίωνα είναι το user experience που βγάζουν τα προϊόντα τους σε συνάρτηση με τη χρήση τους και τα αποτελέσματα αυτής και αυτό δεν μπορεί να γίνει σε ένα μήνα ;-)

Α.: Μέσα σε κάτι λιγότερο από 4 χρόνια λειτουργίας, το Facebook αμφισβητεί ανοιχτά την υπεροχή του MySpace στο social networking. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν πως μπορεί να γίνει το επόμενο Google από πλευράς επιτυχίας. Συμμερίζεσαι αυτή την άποψη, σε φοβίζουν οι διάφορες θεωρίες συνομωσίας που ακούγονται κατά καιρούς για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών;

Σ.Κ.: Προσωπικά δεν με φόβιζαν ποτέ οι θεωρίες συνομωσίας ;-) Από τη στιγμή που κάποιος αποφασίζει να βάλει τα προσωπικά στοιχεία του σε ένα site [ανεξαρτήτως του ποιο είναι αυτό], θα πρέπει να καταλάβει ότι έχει ανοίξει μια ακόμη πόρτα στην προσωπική του ζωή. Αυτό ή το αποδέχεσαι και δεν σε ενδιαφέρει, μια και αυτά που βάζεις δε σε ενοχλεί να τα ξέρουν όλοι, ή χρησιμοποιείς όλες εκείνες τις τεχνολογίες και δυνατότητες ώστε να αποκρύψεις ό,τι οι άλλοι δε θέλεις να ξέρουν για σένα. Διαφορετικά δεν ασχολείσαι με το social networking...

Α.: Ετοιμάζεις κάποιο καινούργιο project αυτόν τον καιρό; Αν ναι, θα έχει σχέση με το Internet ή τον έντυπο τύπο;

Σ.Κ.: Ετοιμάζω νέα projects και κινήσεις μια και ποτέ δεν εφησυχάζω.. Το τελευταίο ήταν η ίδρυση εταιρείας στη Shanghai με αντικείμενο το WoM Marketing. Τα επόμενα projects που έρχονται είναι μόνο online, όχι άλλο offline ;-)

Α.: Ευχαριστούμε πολύ για την συνέντευξη!
Σ.Κ.: Σας ευχαριστώ!
_ΣΚ

Karagos projects [μερικά απο αυτά!]
www.foracamp.gr
www.karagos.com
www.e-pcmag.gr
www.anabubula.com

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.