Τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας της Nielsen για τα social media

Εδώ και λίγο καιρό τα social media έχουν πάψει να είναι ένα trend και πλέον έχουμε μπει σε μια περίοδο όπου χρησιμοποιούνται ευρέως με διάφορες μορφές. Αυτό αντικατοπτρίζεται πλήρως στη φετινή μεγάλη έρευνα της Nielsen, η οποία όπως και πέρυσι καλύπτει πολλά θέματα, από το χρόνο που αφιερώνουμε στα social media μέχρι το ποια από αυτά είναι περισσότερο δημοφιλή.

Οι άνθρωποι συνεχίζουν να αφιερώνουν στα social media περισσότερο χρόνο από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία site. Πιο συγκεκριμένα, το 20% του χρόνου μας μπροστά σε ένα PC και το 30% του χρόνου μας μπροστά σε μια φορητή συσκευή. Η μεγαλύτερη αύξηση του χρόνου αυτού ως προς το μέσο εμφανίζεται στις mobile εφαρμογές, όπου από τα 58,8b λεπτά του 2011 περάσαμε φέτος σε 129,4b λεπτά, δηλαδή είχαμε μια αύξηση 120%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί και ο συνολικός χρόνος που ξοδεύουμε από όλες τις συσκευές κατά 21%.

Κοιτάζοντας τα social media μεμονωμένα, η έκπληξη της χρονιάς ακούει στο όνομα Pinterest, οι μοναδικοί επισκέπτες του οποίου αυξήθηκαν κατά 1.047%. Την 3άδα συμπληρώνει το Google+ και το Tumblr, όπου είχαμε αυξήσεις 80% και 50% αντίστοιχα. Η μεγαλύτερη μείωση (13%) εμφανίστηκε στο MySpace, πράγμα λογικό, αλλά και στο Facebook, του οποίου οι μοναδικοί επισκέπτες μειώθηκαν κατά 4%.

Φέτος η Nielsen, λόγω της επιτυχίας του Pinterest, κάνει ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα σε αυτό. Εκεί επιβεβαιώνεται κάτι που ήδη γνωρίζαμε, πως η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο είναι γυναίκες. Πιο συγκεκριμένα, από αυτούς που χρησιμοποιούν τη mobile εφαρμογή, μόλις το 16% είναι άντρες. Αν το δούμε από την άποψη της ηλικίας των χρηστών, το 70% είναι από 25 έως 49 ετών και μόλις το 22% είναι από 18 έως 24.

Μπορεί να έχει πλάκα να ακολουθείς κάποιους celebrities, αλλά ο βασικότερος λόγος για να αρχίσεις να χρησιμοποιείς κάποιο κοινωνικό δίκτυο παραμένουν οι φίλοι σου που βρίσκονται σε αυτό. Το 63% ακολουθεί κάποιον επειδή τον γνωρίζει στον έξω κόσμο, το 50% επειδή έχει κοινούς φίλους με αυτόν, ενώ το 9% ακολουθεί κάποιον επειδή απλά είναι ελκυστικός. Τέλος, μόλις το 6% αποδέχεται όλες τις προσκλήσεις, χωρίς κάποιον έλεγχο πιο πριν. Επιβεβαιώνεται επίσης το ότι πολλοί χρησιμοποιούν τα social media μέσα από την τουαλέτα, με το 32% των ερωτηθέντων από 18 έως 24 να δηλώνει πως το κάνει.

Ενδιαφέρον έχει και το πως νιώθουμε ψυχολογικά αφότου δούμε κάτι social media. Στο παρακάτω tag cloud βλέπουμε τα συναισθήματα που νιώθει κάποιος σε αυτές τις περιπτώσεις. Το 76% είναι θετικά, το 24% ουδέτερα και το 21% αρνητικά.

Παράλληλα με τη γενικότερη αύξηση στη χρήση, το 2012 παρατηρήθηκε πως περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί κάποιο smartphone ή tablet τη στιγμή που βλέπει κάτι στην τηλεόραση. Τα ποσοστά είναι 38% και 41% αντίστοιχα. Το ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι πως ο κόσμος δεν σχολιάζει στα social media απλώς αυτό που βλέπει, κάτι που όποιος έχει Twitter το γνωρίζει από πρώτο χέρι, αλλά κάνει και άλλες δραστηριότητες, όπως να αναζητάει πληροφορίες σχετικά με την εκπομπή που βλέπει ή ακόμα και να αγοράζει πράγματα online.

Το θετικό με τα social media είναι πως οι καταναλωτές μπορούν να εκφράζονται θετικά ή αρνητικά για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία οποιαδήποτε στιγμή (το 47% επιλέγει τα social media και το 30% το τηλέφωνο για να εκφράσει τη γνώμη του) και το μήνυμα τους αυτό μπορεί να φτάσει στα μάτια χιλιάδων άλλων καταναλωτών μέσα σε μόλις μερικά λεπτά. Από την άλλη πλευρά, τα brands τώρα έχουν την ευκαιρία με τη σωστή διαχείριση να μετατρέψουν ένα αρνητικό μήνυμα σε κάτι θετικό. Αν πάλι δεν διαχειριστούν την κατάσταση όπως πρέπει, τότε η ζημιά μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη.

Οι εποχές όπου τα brands μπορούσαν να ελέγχουν τα μηνύματα που βγαίνουν προς τα έξω για αυτά έχουν τελειώσει. Τώρα οι καταναλωτές έχουν ένα τεράστιο εργαλείο στα χέρια τους για να μαθαίνουν τα πάντα για τις αγορές που σκέφτονται να κάνουν. Το 65% των καταναλωτών για παράδειγμα χρησιμοποιεί τα social media για να ρωτήσει για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και να μάθει περισσότερα για αυτό.

Τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας που έκανε η Nielsen για τα social media μπορείς να τα βρεις online εδώ ή να τα κατεβάσεις σε μορφή PDF συμπληρώνοντας τα απαραίτητα πεδία εδώ.

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.