Το Yahoo Axis θέλει να δώσουμε έμφαση στην αναζήτηση

Ο μόνος λόγος που τις τελευταίες βδομάδες κάποιος αναφέρονταν στην Yahoo ήταν για το σκάνδαλο που προέκυψε, όταν αποκαλύφθηκε πως ο -πρώην πια- CEO της εταιρείας, Scott Thompson, παραποίησε τα στοιχεία του βιογραφικού του, προσθέτοντας σε αυτό ένα πτυχίο πληροφορικής. Σήμερα η εταιρεία λανσάρει το Yahoo Axis σε μια προσπάθεια να ανανεώσει την εμπειρία του χρήστη κατά τη διάρκεια της αναζήτησης, τόσο σε desktop, όσο και σε mobile επίπεδο.

Το Yahoo Axis είναι δύο πράγματα ταυτόχρονα, mobile browser για την πλατφόρμα του iOS, και plug-in για τους desktop browsers Chrome, Firefox, Internet Explorer και Safari. Σύμφωνα με τον Director of Product Management, Ethan Batraski, βασικός του στόχος τα τελευταία χρόνια ήταν να καταλάβει τι μορφή θα έχει η αναζήτηση στα επόμενα χρόνια. Υποστηρίζει πως κανένας τα τελευταία χρόνια δεν έφερε κάποια καινοτομία στο πως να ξεφορτωθούμε τον κλασικό τρόπο εμφάνισης αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης. Το Axis είναι η προσπάθεια της Yahoo να αλλάξει το τοπίο (και να κερδίσει ένα μέρος από το χαμένο έδαφος).

Πως λειτουργεί το Yahoo Axis;

Τα αποτελέσματα που παίρνουμε από το Axis είναι από τη μηχανή αναζήτησης Bing. Ένα από τα βασικά θετικά του είναι πως συγχρονίζει τα bookmarks, το ιστορικό και το τελευταίο tab που έχουμε ανοίξει με όλες τις συσκευές που έχουμε εγκαταστήσει το Axis. Αυτό το χαρακτηριστικό μας βοηθάει αρκετά, αφού το browsing μας ανάμεσα σε διαφορετικές συσκευές είναι αρκετά Η βασική ιδέα πίσω από το νέο προϊόν της Yahoo είναι πως τα αποτελέσματα θα εμφανίζονται παράλληλα με την εισαγωγή των keywords, κάτι δηλαδή σαν το Google Instant, όμως ο τρόπος που εμφανίζονται είναι διαφορετικός.

Στην desktop έκδοση, το Axis προσθέτει μία μπάρα στο κάτω δεξί μέρος του παραθύρου, όπου μπορούμε να πληκτρολογήσουμε αυτό που θέλουμε να αναζητήσουμε, να δούμε τα αγαπημένα, τη λίστα των σελίδων που έχουν περαστεί στο Read Later και να μεταφερθούμε στην κεντρική σελίδα του plug-in. Καθώς λοιπόν πληκτρολογούμε κάτι στο αντίστοιχο πεδίο, θα δούμε μία κατακόρυφη λίστα με προτάσεις αναζήτησης και δίπλα ακριβώς μία οριζόντια λίστα με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα δεν εμφανίζονται με την κλασική μορφή που έχουμε συνηθίσει, αλλά βλέπουμε previews των ιστοσελίδων. Κάθε φορά μπορούμε να δούμε ένα συγκεκριμένο σύνολο αποτελεσμάτων (στο laptop μου είναι 4 αποτελέσματα και κάτι) και για να δούμε το επόμενο σύνολο πρέπει να κάνουμε click στο αντίστοιχο βέλος στα δεξιά της οθόνης.

Ο μόνος λόγος που δημιουργήθηκε ο browser για το iOS είναι επειδή δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση plug-ins στον Safari. Χρησιμοποιεί το webkit της Apple για το φόρτωμα των σελίδων, όπως κάνουν δηλαδή και οι υπόλοιποι 3rd party browsers όπως ο Dolphin ή ο Mercury. Η εφαρμογή δεν είναι διαθέσιμη ακόμα στο ελληνικό App Store, αλλά από ό,τι βλέπουμε στο site της Yahoo φαίνεται να έχει την ίδια λειτουργία με το plug-in που κυκλοφορεί για το desktop.

Το Yahoo Axis δεν είναι τέλειο

Το Axis δεν μπορεί να γίνει περισσότερο Yahoo-focused. Κι αυτό είναι πολύ αρνητικό. Αν αρχίσουμε για παράδειγμα να πληκτρολογούμε "f", οι πρώτες μερικές δεκάδες των αποτελεσμάτων θα έχουν σχέση αποκλειστικά με το Yahoo Finance. Αν κάνουμε το ίδιο στη μηχανή αναζήτησης της Google, το πρώτο πράγμα που βλέπουμε είναι αυτό που η πλειοψηφία των χρηστών θέλει, δηλαδή το Facebook. Λογικά το ίδιο πρόβλημα εμφανίζεται και με άλλα inputs, μειώνοντας έτσι τη σημασία της Google Instant-like λειτουργίας που διαφημίζει η εταιρεία.

Το δεύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με τον ίδιο τον τρόπο που εμφανίζονται τα αποτελέσματα και αφορά κυρίως την desktop έκδοση. Ίσως φταίει ο τρόπος που έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια να χειριζόμαστε τα αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης, αφού ο αριθμός των 4-5 αποτελεσμάτων τη φορά φαίνεται πολύ μικρός. Δεν είναι σίγουρο ότι πάντα θα βάζουμε το κατάλληλο keyword για να βρούμε με την πρώτη αυτό που θέλουμε - αν ήταν έτσι όλοι θα πατούσαμε το I'm Feeling Lucky της Google.

Παρολαυτά, πιστεύω πως η Yahoo το δημιούργησε κυρίως για χρήση στο mobile και λιγότερο στο desktop. Στο mobile ο χώρος είναι περιορισμένος, οπότε η αλήθεια είναι πως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τα αποτελέσματα από αναζητήσεις. ΤΟ Axis είναι μία πρόταση, με τα θετικά και τα αρνητικά της. Η ίδια η εταιρεία το δηλώνει ως ένα "experiment" και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε και εμείς.

[via] [via]

Σχολιάστε >
20 σχόλια
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.