[Review] Eternal Sonata

Η Atari φέρνει το καινούριο παιχνίδι της tri-Crescendo στο PS3, το Role Playing Game Eternal Sonata, που πριν ένα χρόνο και κάτι είχε κυκλοφορήσει για Xbox 360. Ένα καθαρόαιμο jrpg που έχει ως κεντρικό άξονα της πλοκής του την ζωή και, αναπόφευκτα, τον θάνατο ενός εκ των μεγαλύτερων συνθετών, του Frederic Chopin και του φανταστικού του κόσμου. Ενορχηστρωμένο με ένα καταπληκτικό soundtrack και ορισμένα από τα σπουδαιότερα κομμάτια που έγραψε ο Chopin, εμπλουτισμένο με ενδιαφέροντες χαρακτήρες, η Atari θέλει να κερδίσει τα ... αυτιά και τα μάτια των κατόχων PS3.
Όπως κάθε JRPG που σέβεται τον εαυτό του, το παιχνίδι διαθέτει μια τραγική ιστορία: ένα κορίτσι που πάσχει από μια ανίατη ασθένεια, ένα αγόρι που προσπαθεί να τη σώσει, μια πλειάδα ανθρώπων που προσπαθούν να καλυτερεύσουν τον κόσμο τους και όλα αυτά συμβαίνουν μέσα σε ένα όνειρο του Chopin, το τελευταίο του όνειρο πριν η ασθένεια τον καταβάλει. Μια ιστορία με κεντρικό άξονα τον θάνατο και την ελπίδα.
Το Eternal Sonata είναι ένα λιτό παιχνίδι, χωρίς τους εκτενείς κόσμους που έχουμε συνηθίσει (πόσα μπορείς να ονειρευτείς σε 3 ώρες;), χωρίς μεγάλη διαφοροποίηση ή ελευθερία στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, χωρίς χάρτες για να βρείτε που είστε και μικρή ελευθερία για εξερεύνηση. Έχει όμως ένα εξαιρετικό σύστημα μάχης και καταπληκτικά γραφικά (δεν ξαναλέμε για το soundtrack).
Υπάρχουν πολλές έμμεσες αναφορές στην μουσική γενικά. Το κλειδί του Σολ αντί του κλασικού κέρσορα στα μενού, το πεντάγραμμο, μα ίσως η μεγαλύτερη αναφορά είναι τα ονόματα των χαρακτήρων. Έτσι έχουμε την Polka, τους Allegretto και Beat για παράδειγμα. Φυσικά θα πάρετε τον έλεγχο και του Chopin αρκετά νωρίς στο παιχνίδι.
Οι μάχες δεν αρχίζουν τυχαία καθώς ο παίκτης προχωρά στην περιοχή. Αντίθετα, εμφανίζονται οπτικές αναπαραστάσεις του αντιπάλου τοποθετημένες σε συγκεκριμένα σημεία, ώστε αν ο παίκτης δεν θέλει να μπει σε μάχη να μπορεί να τα αποφύγει. Τα μοντέλα δεν μένουν ακίνητα αλλά κινούνται σε μια προκαθορισμένη διαδρομή, μπορούν να σας αντιληφθούν και να σας επιτεθούν ή να σας ακολουθήσουν μέχρι να σας ακουμπήσουν ή να βγείτε από την εμβέλειά τους. Μπορείτε φυσικά να κερδίσετε το πλεονέκτημα, πλησιάζοντας τα όσο είναι γυρισμένα κοιτώντας αλλού, της πρώτης επίθεσης.

Οι μάχες είναι turn-based με action χειρισμό. Μάλιστα είναι πολύ απλά με τα βασικά κουμπιά να εκτελούν στοιχειώδεις ενέργειες: item, attack, special attack και guard. Τρεις χαρακτήρες από την ομάδα μπορούν να συμμετέχουν στην μάχη. Ο παίκτης ελέγχει έναν χαρακτήρα την φορά. Ο κάθε μαχητής έχει την δική του action gauge, η οποία αναπαριστά τον χρόνο που έχει ο παίκτης στην διάθεση του για να δράσει, και η οποία καταναλώνεται κάθε φορά που ο χαρακτήρας περπατά ή επιτίθεται. Όταν τελειώσει ο χρόνος τότε αναλαμβάνει ο επόμενος στην σειρά. Ο κάθε μαχητής δεν μπλοκάρει αυτόματα κάποιες επιθέσεις, αλλά αυτή η ικανότητα δίνεται άμεσα στον παίκτη. Καθώς ο αντίπαλος επιτίθεται, εμφανίζεται μια ένδειξη και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου πρέπει να πατήσετε το αντίστοιχο κουμπί. Κάθε επιτυχημένη επίθεση προσθέτει λίγο χρόνο στην μπάρα. Ο χρόνος που δίνεται στην αρχή για να σχεδιάσετε την στρατηγική σας είναι απεριόριστος και μπορείτε να σταματάτε και να μην καταναλώνετε χρόνο. Αυτό όμως θα αλλάξει γρήγορα, καθώς η ομάδα θα ανεβαίνει επίπεδα και οι περιορισμοί θα αλλάζουν.

Η δυσκολία ανεβαίνει, ο χρόνος για να αναπτύξετε την στρατηγική σας μειώνεται, ο χρόνος τρέχει με την πρώτη σας κίνηση και τα δευτερόλεπτα επίσης μειώνονται. Πολλές φορές θα χάσετε την σειρά του χαρακτήρα χωρίς να έχετε καταφέρει να κάνετε κάτι ουσιώδες. Σύντομα οι μάχες θα γίνουν πιο ενδιαφέρουσες και πιο απαιτητικές, αλλάζοντας τον τρόπο αντίδρασης του παίκτη.
Το φως παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Σε κάθε μάχη υπάρχουν κάποια σημεία που φωτίζονται από διάφορες πηγές (λάμπες, «ήλιος», κεριά, ακόμα και από τα ίδια τα τέρατα) και κάποια άλλα που είναι βυθισμένα στο σκοτάδι ή κάποια αντικείμενα δημιουργούν σκιές. Οι ειδικές κινήσεις των χαρακτήρων επηρεάζονται, αλλάζοντας ανάλογα με την ζώνη που βρίσκονται.
Οι φωτεινές/σκοτεινές περιοχές έχουν μεγάλη επιρροή και στα τέρατα. Ένα τέρας μπορεί να αλλάξει μορφή, να γίνει δυνατότερο ή πιο αδύναμο, να διαφοροποιηθούν οι επιθέσεις του, επηρεάζοντας τα experience points που δίνουν.
Ο συνδυασμός των απλών επιθέσεων σε combos δίνει echoes. Ανάλογα με τα πόσα έχετε μαζέψει, οι ειδικές επιθέσεις ενισχύονται προκαλώντας ζημιά ή θεραπεία μεγαλύτερη της αρχικής και αρκετές φορές ενεργοποιούν και ένα διαφορετικό animation. Φυσικά ο πρώτος χαρακτήρας που θα χρησιμοποιήσει την ειδική του κίνηση καταναλώνει την μπάρα. Κάθε χαρακτήρας έχει τις δικές του κινήσεις. Η διαφορά με αρκετά rpgs είναι ότι και οι magic users (όχι οι μάγοι με την κλασσική έννοια, μανδύες, βιβλία περίεργες λέξεις) μπορούν να εκτελέσουν melee-ranged επιθέσεις προκαλώντας ζημιά σχεδόν αντάξια των υπόλοιπων χαρακτήρων, και να χρησιμοποιούν ειδικές κινήσεις (spells) χωρίς την χρήση mp. Όσο προχωράτε στο παιχνίδι οι χαρακτήρες σας θα κερδίζουν καινούριες επιθέσεις.
Ο Beat έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ειδική ικανότητα, και μάλιστα από την αρχή, που έβαλε λίγα παραπάνω χρήματα στις τσέπες μου - το Vivid Shot. Χρησιμοποιεί μια φωτογραφική μηχανή παλαιού τύπου -χωρίς τρίποδο- για να βγάζει φωτογραφίες εντός μάχης, τις οποίες αργότερα μπορείτε να πουλήσετε. Ο έμπορος όμως δεν πρόκειται να δώσει κάτι αν δεν σας γνωρίσει πρώτα. Λίγα ψώνια στην αρχή θα τον βοηθήσουν να ανοίξει το ταμείο.
Το inventory που είναι διαθέσιμο στις μάχες είναι μικρό σε σχέση με ότι έχει συγκεντρώσει ο παίκτης. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να βάλετε τα απολύτως αναγκαία και να ανεβάσετε το επίπεδο της ομάδας.
Όλη η ιστορία έχει στοιχεία από την ζωή του Σοπέν. Σε χαρακτηριστικά σημεία μέσα σε κάθε κεφάλαιο, στιγμιότυπα από την ζωή του παρουσιάζονται, διάφορα γεγονότα που τον σημάδεψαν, όπως το ταξίδι του στην Μαγιόρκα, η επανάσταση και η αυτοεξορία, μαζί με ένα κομμάτι από τα διασημότερα που έχει δημιουργήσει.
Στο παιχνίδι θα συγκεντρώνετε music scores. Σε διάφορα σημεία του κόσμου, άτομα με δικά τους music scores θέλουν να τα συνδυάσουν με εκείνα που έχει ο παίκτης. Μπορείτε να τα ακούσετε οποιαδήποτε στιγμή θέλετε, μαζί με όλο το soundtrack (ανάλογα πόσο έχετε προχωρήσει στο παιχνίδι).
Η αντίπαλη AI δρα λίγο περίεργα. Αν και οι αντίπαλοι σας πηγαίνουν σε σημεία που μπορούν να αλλάξουν για να ωφεληθούν, πολλές φορές θα ξοδέψουν έναν ολόκληρο γύρο χωρίς να επιτεθούν κάνοντας γύρους ή τρακάροντας επάνω σε άλλο αντίπαλο.
Η έκδοση για PS3 έχει πολλά καινούρια extras. Καινούρια dungeons, ενδυμασίες και χαρακτήρες είναι μερικά από αυτά που θα δουν οι τυχεροί κάτοχοι της κονσόλας.

Αντικειμενικά κριτήρια

Γραφικά: Πολύχρωμα περιβάλλοντα και χαρακτήρες έρχονται σε αντίθεση με την τραγική και βαριά ιστορία. Η κάμερα ίπταται δεκάδες μέτρα πάνω από τον κόσμο και, σε αντίθεση με τις μάχες, δεν μπορείτε να την ελέγξετε. Στις μάχες μπορείτε να επιλέξετε πια άποψη θέλετε να βλέπετε. 8/10

Ήχος: Επιλογή αγγλικών / ιαπωνικών φωνών (υπότιτλοι). Άψογο soundtrack. 10/10

Χειρισμός: Άμεση ανταπόκριση, απλά λόγω κάμερας πολλές φορές δεν θα παίρνετε τα επιθυμητά αποτελέσματα 9/10

Υποκειμενικά κριτήρια:

Replay Value: Για 2-3 επαναλήψεις μέχρι να βαρεθείτε και να αρχίσετε να ψάχνετε για το επόμενο 7/10

Value for money: Ακριβότερα θα σας ερχόταν αν αγοράζατε μια αυθεντική σειρά anime, μια πλήρη συλλογή με ορχηστική μουσική και ένα game 8/10

Θα το έπαιρνα δώρο: Σε όσους φίλους μου έχουν PS3 8/10

Συνολική εμπειρία με βάση το gameplay: Ατελείωτες ώρες λιωσίματος ειδικότερα για όσους θέλουν να ανεβάσουν όλους τους χαρακτήρες 8/10

Τίτλος: Eternal Sonata
Πλατφόρμα: Playstation 3 (Xbox 360)
Developer: tri - Crescendo
Publisher: Namco Bandai
Διανομή: Atari Hellas
Παίκτες: 1
Τύπος: RPG

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.