[Review] Alone in the Dark 5

Αν και είχε αρκετά χρόνια να κάνει την εμφάνιση της η σειρά Alone in the Dark είναι δίχως αμφιβολία ο τίτλος που δημιούργησε και προσδιόρισε σε μεγάλο βαθμό την κατηγορία την οποία σήμερα αποκαλούμε ως survival horror. Με μια ιστορία άλλωστε 16 και πλέον ετών, από το 1992, το Alone in the Dark έχει φύγει αρκετά μπροστά, χρονικά, από δύο εξίσου σημαντικά παιχνίδια της ίδιας κατηγορίας, το Silent Hill και το Resident Evil, τα οποία αμφότερα έκαναν αργότερα την εμφάνιση τους. Η διαφορετικότητα του τίτλου είχε να κάνει με την ατμοσφαιρική φοβία που δημιουργούσε στους παίκτες. Για αυτό άλλωστε τον λόγο συμπεριλήφθηκε και στα 10 Most Scary Games of All times από το περιοδικό Xplay το 2006. Τα επόμενα χρόνια θα βρουν την σειρά με ακόμα δύο, αρκετά καλές, παρουσίες το 1994 και το 1995 ενώ το 2001 ο τίτλος θα κάνει την μεγάλη του επιστροφή με το Alone in the Dark: The new Nightmare. Λίγο μετά θα βγει και η ομότιτλη ταινία με πρωταγωνίστρια, μεταξύ άλλων, την Tara Reid η οποία ωστόσο θα απογοητεύσει όλους τους φίλους του παιχνιδιού. Εφτά χρόνια μετά, ο αινιγματικός Edward Carnby επιστρέφει, ωριμότερος και σοφότερος και ψάχνει για απαντήσεις.

Σεναριακά βρισκόμαστε στο 2008 και ο πρωταγωνιστής μας, Edward Carnby, για ακόμα μια φορά ψάχνει απαντήσεις για μερικά πολύ ύποπτα στοιχεία τα οποία ανακαλύπτει και έχουν σχέση με τα τούνελ τα οποία βρίσκονται κάτω από το Central Park της Νέας Υόρκης. Ο τίτλος κινείται τόσο γύρω από τα μυστικά τα οποία κρύβει το πάρκο ενώ παράλληλα θα διεισδύσει σε αρκετές μεταφυσικού τύπου περιπέτειες. Η ιστορία μάλιστα θα ξεκινήσει με έναν άκρως μεταφυσικό τρόπο. Ο Edward Carnby θα ξυπνήσει σε ένα άγνωστο κτίριο το οποίο έχει θέα στο Central Park της Νέας Υόρκης και θα καταλάβει γρήγορα που έχει πέσει θύμα απαγωγής από μια ομάδα ανθρώπων των οποίων ο αρχηγός είναι κάποιος άνθρωπος με το όνομα Crowley. Σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον θάνατο, ωστόσο δίχως ουσιαστική και λογική εξήγηση μετά από μια επίθεση μεταφυσικής φύσεως θα βρεθεί ελεύθερος. Και θα έχει πολλά ερωτήματα αναπάντητα.

Η Atari και η Eden Studios, η οποία ανέλαβε την ανάπτυξη του παιχνιδιού, έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στην ατμοσφαιρικότητα του τίτλου η οποία πραγματικά καθηλώνει από το πρώτο κιόλας λεπτό. Ένα μεγάλο στοίχημα άλλωστε ήταν για ακόμα μια φορά να κρατήσει προσηλωμένο και τρομαγμένο τον παίκτη σε έναν τίτλο ο οποίος αφορά τον... σκοτάδι. Για αυτό τον λόγο άλλωστε χώρισαν και το παιχνίδι σε 8 μεγάλα θεματικά chapters. Κάθε Chapter συνοψίζεται και παρουσιάζεται εκ νέου στην αρχή του επόμενου κεφαλαίου, λειτουργία η οποία έχει λογική εξήγηση καθώς υπάρχει πάντα η δυνατότητα ο παίκτης να προσπεράσει κάποιο κομμάτι χωρίς να χάσει, μεγάλο, μέρος από την σεναριακή ροή του τίτλου. Ωστόσο είναι προφανές πως ακολουθώντας αυτή την τακτική θα χάσετε ορισμένα σημεία του τίτλου.

Αν και το Alone in the Dark 5 δεν διεκδικεί βραβείο πρωτοτυπίας όσο αφορά το σενάριο του, αν και όπως είπαμε η συγκεκριμένη σειρά ξεκίνησε όλο τον μύθο των surviving horrors games, ο τίτλος πρακτικά δίνει μια νέα διάσταση στον φόβο ακριβώς στο κέντρο της πασίγνωστης Νέας Υόρκης. Και μόνο αυτό προκαλεί ουσιαστικά τον παίκτη να φτάσει μέχρι το τέλος της ιστορίας και να ανακαλύψει όλη την αλήθεια για το ίσως πλέον δημοφιλές σημείο της πόλης. Για να καταφέρετε να αποδράσετε από περίεργες καταστάσεις και να λύσετε πολύπλοκα μυστήρια θα χρειαστείτε αρκετές φορές αρκετά συνδυαστική... σκέψη. Τι εννοούμε. Οι σκηνές δράσης, οι γρίφοι και το φυσικό περιβάλλον συνδυάζονται, ως ένα σημείο αρμονικά, δίνοντας μια ιδέα για το πώς μπορούν να συνδυαστούν επιτυχημένα και ταυτόχρονα και τα τρία, κάτι το οποίο είχαμε να δούμε αρκετά χρόνια. Είναι αλήθεια πάντως ότι το βάθος μερικών χαρακτηριστικών καταστάσεων με τις οποίες θα βρεθεί αντιμέτωπος ο παίκτης δεν είναι επαρκές.

Αν και ατμοσφαιρικά όπως είπαμε ο τίτλος κερδίζει αρκετούς πόντους και συνεχίζει την ένδοξη ιστορία της σειράς στο κομμάτι της υλοποίησης το τελικό αποτέλεσμα είναι αλήθεια πως μας πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω. Καταρχάς ο τίτλος δεν υιοθετεί ουσιαστικά κανένα σταθερό τύπο κάμερας. Έτσι ο χρήστης αναγκάζεται, ουσιαστικά αυτοβούλως και ιδιαίτερα παρότρυνση από το παιχνίδι, να επιλέξει αρκετές φορές μεταξύ first και third person με το δεύτερο να δίνει φυσικά μια μεγάλη μαγεία ειδικά στα περισσότερο platform κομμάτια του παιχνιδιού. Παίκτες δε οι οποίοι έχουν συνηθίσει να ολοκληρώνουν παιχνίδια μόνο σε third person mode όταν αναγκαστούν ουσιαστικά να γυρίσουν σε first person θα δυσανασχετήσουν. Ο χειρισμός του τίτλου παράλληλα δείχνει εντελώς χαμένος και αποφασισμένος να σας βασανίσει για την μεγαλύτερη διάρκεια του τίτλου. Ακόμα και οι απλές κινήσεις του τίτλου μοιάζουν τραβηγμένες από τα μαλλιά, πραγματικά αναίτια. Δεν θέλουμε να αναφερθούμε ιδιαίτερα για τις περισσότερο πολύπλοκες φάσεις του παιχνιδιού. Ακόμα και πάνω στην δράση, εκεί που τα πάντα θα έπρεπε να είναι περισσότερο απλοποιημένα για χάρη του gameplay, θα κληθείτε να κάνετε απίστευτους συνδυασμούς πλήκτρων για να πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το Away δοκίμασε μάλιστα την PC έκδοση του παιχνιδιού, δίχως την συνοδεία gamepad και δεν σας κρύβουμε πως η εμπειρία δεν ήταν ιδιαίτερα ευχάριστή. Ο ήχος του παιχνιδιού τέλος αποτελεί μια ιδιαίτερα ευχάριστη απάντηση στα παραπάνω κακώς κείμενα του τίτλου. Οι φωνές όλων των κεντρικών ηρώων είναι καλοδουλεμένες σε ψυχολογική αντιστοιχία με τις καταστάσεις ενώ η μουσική επένδυση του τίτλου μπορεί να χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερα εύστοχη με δυνατές εναλλαγές όπου απαιτείται.

Βαθμολογία: 7.5/10

Away.gr says: Ναι μεν αλλά. Ναι μεν ο τίτλος της Atari και της Eden Studios έχει αρκετά προβλήματα, τα οποία εντοπίζονται κυρίως στον χειρισμό του χαρακτήρα καθώς και την ευρύτερη υλοποίηση αλλά δεν παύει να είναι ένα γνήσιο τέκνο μιας σειράς η οποία έχει όνομα βαρύ σαν ιστορία. Βασικά, όχι ‘σαν', το AITD είναι ιστορία και πρέπει προφανώς να υπάρχει ο ανάλογος σεβασμός από όλους τους hardcore gamers. Ειδικά όσοι από εσάς έχετε παίξει και τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς θα δείτε ένα αποτέλεσμα το οποίο έχει σίγουρα την αίγλη των παλιότερων προσπαθειών. Αν υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα, θα σας προτείναμε να δοκιμάζατε το παιχνίδι στην Xbox 360 version στην οποία το πρόβλημα με τον χειρισμό λύνεται ως ένα βαθμό.

Είδος παιχνιδιού: Survival Horror
Διαθέσιμο: PC (Xbox 360) -- Playstation 3 (τέλος 2008)
Εκδότης: Atari
Ανάπτυξη: Eden Studios
Διάθεση: Atari Hellas

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.