Πέντε μαθήματα PR απ'τον Χριστό.

Η ιστορία του Χριστού, διατηρείται, διδάσκεται και λίγο-πολύ είναι γνωστή σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Αν πιστεύεις ή όχι δεν έχει σημασία γιατί αυτό το post δεν ούτε θρησκευτικό, ούτε προσπαθεί να χλευάσει και να χαλάσει τις ισορροπίες των πιστών. Η περίπτωση "Χριστός" μπορεί να μας διδάξει πράγματα από τον κλάδο των δημοσίων σχέσεων.

1. Storyteller: Ο Χριστός περπατούσε εδώ και εκεί, τυλιγμένος με ένα κομμάτι ύφασμα και έλεγε ιστορίες. Ιστορίες που είχαν κάποιο σκοπό και ο κόσμος λάτρευε να ακούει και να μεταφέρει στους υπόλοιπους. Οι αφηγήσεις του είχαν τεχνάσματα, όπως αυτά των δελτίων τύπου και συμπυκνωμένες αλήθειες/νέα. Οι επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων καλούνται να φτιάχνουν τέτοιες ιστορίες, με τα νέα των επιχειρήσεων με τη μορφή δελτίων τύπου, ενεργειών, διαχείριση θεμάτων κ.ο.κ που να βασίζονται σε μια οργανωμένη στρατηγική.

2. Tα θαύματα & ο σκοπός - Τα εργαλεία & και η στρατηγική: Ο Χριστός ακολουθούσε μια στρατηγική, να αποδείξει στο κόσμο πως ήταν ο γιος του θεού και να τοποθετήσει τους θνητούς στην ίδια κατεύθυνση (βλ. followers). Για να το πετύχει μετέφραζε τη στρατηγική σε ενέργειες και διάλεγε τα κατάλληλα εργαλεία. Ένα βασικό εργαλείο ήταν τα θαύματα. Δεν θα έκανε θαύματα, απλά για να κερδίσει την ευγνωμοσύνη ή τη συμπάθεια του κοινού αλλά για να ολοκληρώσει το έργο του. Το ίδιο γίνεται και σήμερα ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τα social media ως εργαλείο. Είναι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα εργαλεία έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη στρατηγική των δημοσίων σχέσεων. Υπάρχουν όμως και αυτές που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία χωρίς κάποιο μακροπρόθεσμο στόχο με αποτέλεσμα να "χάνονται" κομμάτια από την ολοκληρωμένη εικόνα που θέλει να έχει μια επιχείρηση.

3. Χριστός = o απόλυτος crowdsourcer: Όπως λέει η ιστορία του Χριστού, στην αρχή διηγιόταν και προσπαθούσε μόνος του να μεταφέρει τα μηνύματά του. Με τη σειρά τους οι μαθητές και το κοινό πείστηκαν, ακολούθησαν, ανακύκλωναν και βοηθούσαν στην απήχηση των μηνυμάτων. Ο Χριστός είχε επαφές με τους stakeholders του, κατάφερε να δημιουργήσει μια κοινότητα και η κοινότητα με τη σειρά της να μεγαλώνει, να επεκτείνεται και να αλληλεπιδρά. Οι επιχειρήσεις παλεύουν να κάνουν το κοινό να μιλήσει για αυτές και να συμμετέχει στις δραστηριότητές τους γιατί με αυτές ταυτίζεται, τις εμπιστεύεται κ.ο.κ

4. Δεν υπάρχει όχι στο PR: Οι επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων γνωρίζουν πολύ καλά πως τίποτα δεν είναι αδύνατο. Ο χρόνος, το κόστος, οι αλλαγές, οι λεπτομέρειες, τα προβλήματα, οι αδυναμίες, οι εν δυνάμει δυσκολίες δεν γίνεται (απλά) να μην έχουν λύση. Χρειάζεται υπομονή, εκπαίδευση, αγάπη για το επάγγελμα, εφευρετική και δημιουργική σκέψη, τρέξιμο, αντοχές, γερά νεύρα και αισιοδοξία. Τα πάντα πρέπει να έχουν απαντήσεις, λύσεις, ευκαιρίες, αποτελεσματικότητα, να μπορούν να αντικατασταθούν. Ο Χριστός απ'ότι φαίνεται σε αυτό ήταν καλός, είχε αντοχές, υπομονή και ήταν 100% συγκεντρωμένος στο στόχο του προβλέποντας τα προβλήματα, ξεπερνώντας τα εμπόδια, κερδίζοντας μάχες.

5. Reporting: Οι ενέργειες στις δημόσιες σχέσεις πρέπει να ελέγχονται, αυτό γίνεται με το report. Οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να καταλάβουν και να θέσουν σε εφαρμογή κάτι που δεν είναι μετρήσιμο, όπως πολύ σωστά επισημάνει ο Δημήτρης Καλογερόπουλος σε προηγούμενο post. Τα αποτελέσματα μετρήσιμα ή όχι χρειάζεται να αναγνωρίζονται με κάποιο τρόπο. Ο Χριστός δεν μέτρησε πόσους πιστούς είχε αλλά "γύρισε" στη ζωή για να ελέγξει αν τελικά το έργο του είχε αποτέλεσμα. Ο έλεγχος, η διασταύρωση και η αντιστοίχηση είναι σημαντική στον κλάδο της επικοινωνίας.

Σημείωση: οι περισσότερες προσωπικότητες από την ιστορία εξετάζονται σε διαφορετικούς κλάδους. Στο link μπορείτε να δείτε 6 μαθήματα marketing από τον Αϊ-Βασίλη.

Σχολιάστε >
18 σχόλια
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.