Παρόλο που γνωρίζαμε σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά του iPhone 5C πριν τη χθεσινή εκδήλωση, ακόμα κι έτσι η Apple κατάφερε να μας εκπλήξει. Κανείς μας δεν περίμενε πως η συσκευή θα κοστίζει $549 χωρίς συμβόλαιο. Τα blogs έπεσαν έξω. Οι αναλυτές έπεσαν έξω.
Η Apple δε δημιούργησε το iPhone 5C για να μπει στις αναδυόμενες αγορές (βλέπε Κίνα), δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό προϊόν για όποιον δεν θέλει ή δεν έχει να δώσει πάνω από $500 για ένα smartphone. Ο πραγματικός λόγος, όπως πολύ σωστά υποστηρίζει ο John Gruber του Daring Fireball, έχει σχέση με το marketing. Ας δούμε το γιατί.
Όλα αυτά τα χρόνια η Apple προσφέρει τρεις βαθμίδες προϊόντων. Το τελευταίο μοντέλο των iPhones, το προηγούμενο μοντέλο (ένα επίπεδο πιο φθηνό) και το προ-προηγούμενο μοντέλο (δύο επίπεδα πιο φθηνό). Μέχρι χθες σε αυτές τις βαθμίδες συναντούσαμε τα iPhone 5, iPhone 4S και iPhone 4. Η λογική έλεγε πως από σήμερα θα είχαμε αντίστοιχα τα iPhone 5S, iPhone 5 και iPhone 4S. Όμως η Apple σταμάτησε την κυκλοφορία του iPhone 5 και πλέον στη θέση του τελευταίου συναντάμε το iPhone 5C.
Δες επίσης: Η Apple Παρουσιάζει Το iPhone 5S
Όπως ήδη γνωρίζεις, στην ουσία το iPhone 5C είναι ένα iPhone 5, που όμως διατίθεται σε διαφορετικά χρώματα. Έχει την ίδια οθόνη, τον ίδιο επεξεργαστή και την ίδια κάμερα. Αυτό που πετυχαίνει η Apple με αυτό είναι να κάνει πιο δελεαστική τη μεσαία βαθμίδα των κινητών της.
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Έστω πως πριν από μερικούς μήνες ένας καταναλωτής ήταν ανάμεσα στο iPhone 5 και το iPhone 4S. Ήταν ανάμεσα στο “καινούργιο” iPhone 5 και το “παλιό” iPhone 4S. Τώρα ο ίδιος καταναλωτής είναι ανάμεσα στο iPhone 5S και το iPhone 5C. Είναι ανάμεσα στο “καινούργιο” iPhone 5S και το “καινούργιο” iPhone 5C. Ακόμα κι αν το iPhone 5C έχει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το iPhone 5, θεωρείται καινούργιο. Και στο μυαλό του καταναλωτή το καινούργιο είναι πάντα καλύτερο.
Τελικά από σήμερα η Apple προσφέρει δύο διαφορετικά προϊόντα: το iPhone 5S, το οποίο περιλαμβάνει τις τελευταίες τεχνολογίες που μπορεί να δημιουργήσει η εταιρεία, και το iPhone 5C, το οποίο έχει τα χαρακτηριστικά της αμέσως προηγούμενης γενιάς. Μπορεί με αυτή την κίνηση να μην προσελκύει τους καταναλωτές που ήθελαν κάτι φθηνότερο, αλλά δίνει ακόμα ένα λόγο στους καταναλωτές που θέλουν ένα καλό smartphone να επιλέξουν την πλατφόρμα του iOS.
Δες επίσης: Όλη Η Χθεσινή Εκδήλωση Της Apple Διαθέσιμη Online
Ναι, όμως ο καταναλωτής στη τιμή που θα έπαιρνε το iPhone 5, τώρα θα πάρει το iPhone 5C που είναι το ίδιο κινητό αλλά σε πλαστικό (γιατί θεωρητικά ίδια τιμή θα είχαν). Σίγουρα για θέμα μάρκετινγκ το έκαναν, αλλά πιστεύω πως μελλοντικά θα τους γυρίσει μπούμερανγκ αυτή η κίνηση. Σαν να σε κοροϊδεύουν μπροστά στα μούτρα σου.
Η μονη διαφορα στο 5 και το 5c ειναι οτι το iphone 5 εχει καλυτερα υλικα κατασκευης σε αντιθεση με το 5c που ειναι πλαστικο.