Οι εγκληματίες του νεκρού viral

Μια μέρα σχεδόν καλοκαιρινή ενώ σαχλαμάριζα στο facebook, είδα ένα ύποπτο μήνυμα από γνωστό μου που σπάνια μιλούσαμε. "Λυδία τι κάνεις; κάνε like στο page τάδε και share, θέλουμε να γίνει viral". Τo page αφορούσε μόνο τους fan της Χ ταλεντάρας στο τραγούδι. Βοήθησα με βαριά καρδιά, αλλά το (και καλά) viral βρέθηκε νεκρό στο επόμενο wall. Εκνευρίστικα με το ψεύτικο "Λυδία, τι κάνεις", οι δημιουργοί ζητάνε τα ρέστα και ο δολοφόνος καταζητείται. Αν βρίσω στο post που ακολουθεί παρακαλώ μη φωνάξετε το ΕΣSM - Εθνικό Συμβούλιο Social Media - να με μαζέψει, τα αγόρια στο away δε φταίνε σε τίποτα.

Οι εγκληματίες του viral: Είμαι σίγουρη πως όταν πέφτουμε σε ένα καλό κείμενο, μια σελίδα, ένα video, τραγούδι κ.τ.λ. το επόμενο βήμα που ακολουθούμε είναι να το μοιραστούμε σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Τελευταία όμως η ατάκα που παίζει πολύ ανάμεσά μας σε προσωπικά μηνύματα είναι "postαρε το και συ για να γίνει viral”. Υπάρχουν εγκληματίες που εξαιτίας της συναισθηματικής/επαγγελματικής/φιλικής και οποιασδήποτε άλλης σχέσης που καταλήγει σε –ής ζητούν την "πολύτιμη" βοήθειά όλων μας. Ζητούν να μοιραστείτε άσχετα group, pages ή link τα οποία συνδυάζουν με δαιμονισμένες λέξεις όπως το "viral" και το "buzz". Δηλαδή πουλάμε ο ένας στον άλλο με αμοιβαία ανταλλαγή το πόσο active είμαστε και τις σχέσεις που μας ενώνουν (εδώ έπρεπε να βρίσω). Πολλοί τα μοιράζονται για τρίτους λόγους, άλλοι από ντροπή και ευγένεια, κάποιοι γιατί δεν τους κάνει κόπο - το wall τους είναι όλα τα κάνει η Μαριορή -, είναι και αυτοί που τα μοιράζονται γιατί νομίζουν πως "πρέπει" (και εδώ βρίζουμε). Πιστεύω πως όλοι αυτοί οι μαϊντανοί δε ξέρουν πως μας βάζουν σε δύσκολη θέση, μιας και το έκανα, και αγνοούν πως το σχέδιό τους βρωμάει θανατίλα από μακριά.

Θάνατος στα κακά viral: Αν έχετε ερωτευεί και πληγωθεί ή έστω ακούσει λόγια από ερωτευμένους, η πιο δύσκολη ατάκα από όλες, σχεδόν αδύνατη μα πετυχημένη, που στάζει αίμα, πόνο, έρωτα, σάλια και ανακυκλώνεται χρόνια είναι "Αν το αγαπάς άσ’το να φύγει". Έτσι είναι και το κακό viral, είναι καταδικασμένο σε θάνατο, νεκρό απ΄την αρχή και δεν ζωντανεύει με τίποτα. Πρέπει να το αφήσουμε να πεθάνει σαν το κατσίκι μόνο του στην ερημιά. Κατά συνέπεια το βεβιασμένο post φαίνεται, το έχουμε πάρει όλοι μυρωδιά. Νεκρό post ήταν και αυτό που ανέβασα για τον φίλο μου. Οι σκλάβοι που ακολουθούν την διαδικασία της ανακύκλωσης το κάνουν άσκοπα, γιατί είναι μάταιο να αναζητούμε την αιώνια ζωή στα κακά κείμενα.

To καλό viral τρέχει: Το “καλό” viral σε αντίθεση με το κακό, το βρίσκουμε δεύτεροι. Δεν χρειάζεται να το σπρωξει κανείς, το συναντάμε στο timeline μας γιατι τρέχει πιο γρήγορα από μας. Δεν βρήκα πότε πρώτη το τραγούδι «so τυρί φέτα και ψωμί» ούτε (δυστυχώς) το τρελό «Will It Blend?». Δεν βρήκα πρώτη το τελευταίο κείμενο του Μωραϊτάκη ούτε και του Αναγνώστου. Κάποιες φορές είχα μαζί μου το κοκκαλάκι της νυχτερίδας και ανακάλυψα από τους πρώτους ένα trend όπως το taxibeat. Το νέο μέσο, η ελεύθερη χρήση του, οι εφαρμογές και η φύση του είναι τέτοια που αφήνουν περιθώρια για τη λέξη "επιλογή" και ευτυχώς είναι δύσκολο να το χειραγωγήσουμε. Είναι το ίδιο με μια καταπιεσμένη σχέση (όλοι έχουμε ζήσει μια) που νομίζουμε πως μπορούμε να συντηρήσουμε στη ζωή ή να έχουμε το πάνω χέρι από βίτσιο, αντί να την αφήσουμε. Φοβάμαι πως όσοι δεν έχουν καταλάβει την αλλαγή θα καταχωρηθούν στην κατηγορία αντίκες.

Like η μυστική ψήφος: Τα πράγματα είναι πολύ απλά όπως έλεγε η γιαγιά μου. Εσείς που διαβάζετε αυτό το post έχετε την ευκαιρία να μάθετε το πανίσχυρο κλειδί της επιτυχίας των καλών viral και παρακαλώ να το προστατέψε με τη ζωή σας αν χρειαστεί.Τα μαγικά συστατικά του καλού viral είναι το περιεχόμενο, το περιεχόμενο και το περιεχόμενο, σε συνδυασμό με το μέσο και τον κριτή. Το κλειδί της επιτυχίας δεν το έχουμε εμείς που γράφουμε αλλά ο άγνωστος που τα διαβάζει και τα ψηφίζει με το Like, το ισχυρότερο όπλο που έχουμε. Ο τελικός κριτής είναι ο αποδέκτης (εγώ, εσύ, αυτός). Αν ο αποδέκτης είναι η ίδια η παρεούλα σου, τότε μόνο viral δεν έγινε επιθυμία σου. Επίσης αν το περιεχόμενό σου είναι για τα σκουπίδια, βροχή από retweets να πέσει, δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα πέρα από το προσωρινό spam, το unfollow, τo hide story κ.ο.κ. Είναι νεκρό, τα είπαμε.

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.