Apple: η νέα Microsoft

steve-jobs-iphone

Τα τελευταία δέκα χρόνια η Apple διατηρεί ένα αρκετά δυναμικό και "επιθετικό" επιχειρηματικό προφίλ, με επενδύσεις, λανσάρισμα νέων καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων και με άλλες κινήσεις, που εκτός του ότι την βοήθησαν να μην είναι πλέον μια εταιρία που επιβίωνε με την βοήθεια της Microsoft, την κατευθύνουν σταθερά στην επιτυχία! Μια πορεία που θυμίζει αρκετά εκείνη της εταιρίας του Redmond, με την μια διαφορά: η Microsoft κυριάρχησε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενώ η Apple εστιάζει στην πολλά υποσχόμενη αγορά των κινητών τηλεφώνων.

Η Apple έχει καταφέρει να κατακτήσει την αγορά της κινητής τηλεφωνίας, όπως ακριβώς έχει κάνει πριν χρόνια η Microsoft στον χώρο των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Εκτός αυτού είναι φανερό ότι οι επενδυτές της εταιρίας είναι ενθουσιασμένοι όχι τόσο με την επιτυχία των προϊόντων και των υπηρεσιών που φέρουν το όνομα της, άλλα με το γεγονός ότι... οι αντίπαλοι ανησυχούν και αντιδρούν. Κάτι που βλέπουμε και στην υπόθεση του έρευνας της FCC για την Apple και την Google, που σας είχαμε αναφέρει πριν από λίγες μέρες.

Φυσικά οι αριθμοί δεν απεικονίζουν πλήρως την δύναμη της εταιρίας. Το μερίδιο της (στις ΗΠΑ) είναι:

  • μικρότερο από 10% στην αγορά υπολογιστών (ακόμη μικρότερο παγκοσμίως)
  • 20%-30% στην αγορά των smartphones (ακόμη μικρότερο παγκοσμίως)
  • 1% στην αγορά τηλεφώνων γενικότερα
  • 70% στην αγορά των standalone music players (50% παγκοσμίως)

Φαίνεται πως η αγορά των music players αρκεί για να δείξει την δύναμη της εταιρίας, όμως οι υπεύθυνοι της Apple εκτός του ότι δεν θεωρούν το iPod έναν standalone music player, πιστεύουν πως η συγκεκριμένη αγορά πεθαίνει, σε αντίθεση με εκείνη της κινητής τηλεφωνίας όπου μπορούμε να δούμε πολλά πράγματα ακόμη.

Η πραγματική δύναμη της Apple φαίνεται στον αριθμό των εφαρμογών, που είναι διαθέσιμες για το iPod και το iPhone, αφού το να ακούει κανείς μουσική και να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις είναι δύο μόνο από τις δυνατότητες που προσφέρουν οι δύο συσκευές που βασίζονται πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Κατά ένα μεγάλο ποσοστό δηλαδή είναι σωστή η άποψη της εταιρίας που θεωρεί την αξία μιας συσκευής ανάλογη με την αποδοχή της από τελικούς χρήστες και developers.

Γιατί αν θεωρήσουμε τόσο το iPhone όσο και το iPod ως φορητές συσκευές, που υποστηρίζουν έναν μεγάλο αριθμό από τρίτες εφαρμογές τότε το μερίδιο της αγοράς της Apple αγγίζει το 80% ή και το 90%, όπως μπορείτε να δείτε και στην παρακάτω εικόνα, τα στοιχεία της οποίας είναι ήδη... τριών μηνών!

appleapps

Βλέπουμε δηλαδή ότι το Android της Google έχει αρκετές εφαρμογές, παρ' όλα αυτά δεν κερδίζει αποδοχή πέρα από καταναλωτές που ασχολούνται αρκετά με την τεχνολογία. Επίσης η Nokia είναι μεγαθήριο στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, άλλα όχι και στις ΗΠΑ όσον αφορά τα smartphones, όπου κερδίζει πολύ το BlackΒerry, που όμως δεν υποστηρίζει αρκετές εφαρμογές. Τομέας στον οποίο η Apple κερδίζει κατά κράτος όλους τους αντιπάλους της!

Eίναι φανερό  δηλαδή ότι η αγορά των κινητών τηλεφώνων έχει την δυναμική που είχαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές τις προηγούμενες δεκαετίες. Κι αυτό που παρατηρείται είναι η Apple να κυριαρχεί σ' αυτήν όλο και περισσότερο, με τον ίδιο τρόπο που το είχε κάνει η Microsoft στους Η/Υ.

[via]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.