[Review] Mirror’s Edge

Η EA για αυτό τον μήνα μας επιφύλλασε αρκετούς καλούς τίτλους: Fifa , Dead Space και Mercenaries , όλα ακολουθούν την πεπατημένη προσφέροντας κάποια καινούρια στοιχεία. Επίσης κυκλοφορεί και ένα παιχνίδι αρκετά διαφορετικό. Πως θα σας φαινόταν να χειριστείτε ένα ακροβάτη του δρόμου, έναν αθλητή, έναν καθαριστή τζαμιών σε ουρανοξύστες; Στο Mirrors Edge θα έρθετε αντιμέτωποι με μεγάλα ύψη, δύσκολα άλματα και υψηλές ταχύτητες.

Θα αναλάβετε την Faith , μια δρομέα (Runner ) η οποία παραδίδει πακέτα και πληροφορίες κάτω από την μύτη της αστυνομίας, σε μια πόλη στο κοντινό μέλλον, όπου παρακολουθείτε από κάμερες επί εικοσιτετραώρου βάσεως και η ελεύθερη έκφραση όπως και οι απεργίες και η εγκληματικότητα έχουν παταχθεί.

Η διαφορά του από τα άλλα action games είναι ότι δεν θα σας έχει να σέρνεστε σε σκοτεινά μπουντρούμια, να γυρίζετε τους δρόμους, να παίρνετε το μετρό και να πυροβολείτε άσκοπα. Αντίθετα το πεδίο δράσης του είναι οι ταράτσες των κτιρίων της πόλης. Σε μια πόλη όπου κανένας δεν απλώνει τα ρούχα του σε κοινή θεα, οι Runners ζουν με τον κίνδυνο πηδώντας από σκάλα σε ταράτσα και από περβάζια σε πινακίδες. Η κίνηση σε αυτό το ύψος είναι αρκετά δύσκολη, καθώς δεν θα πρέπει να ανυσηχείτε τόσο για ανταλλαγές πυρών, παρά για χαμένα και ασυντόνιστα άλματα. Καθώς θα τρέχετε και θα πηδάτε, θα αναπτύσσετε ταχύτητα. Με μεγαλύτερη ταχύτητα ο παίκτης μπορεί να εκτελέσει καλύτερα κάποιες κινήσεις και φυσικά, οποιοδήποτε εμπόδιο σας σταματά, καταστρέφοντας όση ταχύτητα είχατε αποκτήσει. Η ταχύτητα φέρνει αυξημένο κίνδυνο, καθώς είναι αρκετά δύσκολο να σταματήσετε και αυτό πολύ συχνά σημαίνει πτώση από πολύ μεγάλο ύψος. Πολλές φορές θα πρέπει να ξανακάνετε την ίδια διαδρομή, και θα βρεθείτε να χάνετε ξανά στο ίδιο σημείο, επαναλαμβάνοντας την ίδια διαδρομή μέχρι να βρείτε το σωστό συγχρονισμό ή την επόμενη κατάλληλη πλατφόρμα. Εκτός από το να πηδάτε από ταράτσα σε ταράτσα, υπάρχουν και άλλες επιφάνειες που θα χρησιμοποιήσετε, κάποιες με υψηλότερο βαθμό επικινδυνότητας.

Η Faith κατεβαίνει γλιστρώντας ράμπες, χωρίς να σκίσει το παντελόνι, χρησιμοποιεί σκοινιά, κολλάει σε σωλήνες, σκαρφαλώνει τοίχους και κάνει και wall run . Το τελευταίο είναι από τα καλύτερα ακροβατικά που εκτελεί, η διάρκεια είναι όμως μικρή και το τρέξιμο σε μεγάλες αποστάσεις καταλήγει σε πτώση.

Η βόλτα στην πόλη δεν είναι μόνο ακροβατικά και τρέξιμο. Λόγω της φύσεως της εργασίας της Faith (και του κλιμακούμενου σεναρίου) θα αντιμετωπίσετε και μερικούς οπλισμένους αντίπαλους. Κάποιοι από αυτούς, όπως οι ομάδες S .W .A .T ., δεν εξουδετερώνονται καθώς έχουν πολύ ισχυρότερο εξοπλισμό και κινούνται σε μεγάλες ομάδες, οπότε μια καλή συμβουλή είναι να τους αποφεύγετε, διότι είναι και καλοί σκοπευτές και έχουν την ικανότητα να σας εντοπίζουν. Μια άλλη κατηγορία είναι οι μπάτσοι χωρίς αλεξίσφαιρα γιλέκα ή με πολύ μικρή προφύλαξη και σχετικά μέτριοι σκοπευτές. Αυτούς μπορείτε να τους βασανίσετε όπως θέλετε: να τους σπάσετε στο ξύλο και να τους αφοπλίσετε, παίρνοντας το όπλο τους. Εδώ χρησιμεύει πολύ η slow motion . Διαρκεί κάποια δευτερόλεπτα, επιτρέπει στον παίκτη να πλησιάσει τον στόχο και να αποφύγει τις διερχόμενες σφαίρες. Η εμπλοκή σε πιστολίδια είναι μεν διασκεδαστική, μπορεί δε να αποβεί μοιραία για τον παίκτη, καθώς η Faith δεν διαθέτει ούτε καν ένα κράνος.

Οποιοσδήποτε τύπος όπλου περιορίζει τις κινήσεις της Faith και μειώνει την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει. Περιορίζεστε στον γεμιστήρα που έχει το όπλο και όταν οι σφαίρες τελειώσουν θα πρέπει να πάρετε ένα καινούριο. Το αίμα λείπει από αυτό τον τίτλο, εκτός από το λίγο αίμα που ξεπηδά όταν χτυπάνε την Faith. Όταν σκοτώνετε έναν αντίπαλο δεν πέφτει ούτε στάλα, πόσο μάλλον η λιμνούλα αίματος που θα έπρεπε να σχηματιστεί. Ένας ακόμα τύπος μπάτσου είναι οι ελεύθεροι σκοπευτές. Ακροβολίζονται παντού και είναι πολύ δύσκολο να τους εντοπίσετε. Αν δείτε μια κόκκινη φωτεινή δέσμη, τότε θα πρέπει να αρχίσετε να ανυσηχείτε. Απομακρυνθείτε όσο γίνεται πιο γρήγορα.

Πέρα από τις συμπλοκές με μπάτσους και την ανταπόδοση των πυρών, το υπόλοιπο παιχνίδι είναι ένα διαρκές τρέξιμο, σκαρφάλωμα, επίθεση σε … κόκκινες πόρτες και χρήση ανελκυστήρων. Οι αποστολές περιγράφονται ως πήγαινε από το σημείο Α στο σημείο Β. Η διαδρομή μεταξύ τους είναι μονόδρομος και η εξερεύνηση επικίνδυνη. Η φωνή του αρχηγού και συντονιστή της ομάδας έρχεται σε βοήθειά σας, μαζί με κάποια σχόλια. Αν και κατατοπιστική ως προς το όνομα του μέρους που πρέπει να επισκεφτείτε, είναι γενική και κάποιες φορές ασαφείς, αλλά βοηθά σε εκείνες τις περιπτώσεις που θα βρεθείτε σε πιο ανοικτό χώρο με περισσότερους από έναν δρόμους να επιλέξετε.

Αντικειμενικά κριτήρια:

Γραφικά: Το οπτικό αποτέλεσμα των cutscenes δίνει την εντύπωση comic book . Αυτό οφείλεται στον τρόπο σχεδίασης κυρίως τον κινούμενων αντικειμένων (ανθρώπων) και αφήνει την ψευδαίσθηση ότι παρακολουθείτε ένα cartoon με πιο εντυπωσιακή πλοκή. Στο κυρίως μέρος, θα σας εντυπωσιάσει το περιβάλλον (η πόλη με τους αχανείς τομείς της). Εδώ η όλη απεικόνιση είναι όσο πιο ρεαλιστική γίνεται, τόσο στις σκιές όσο και στο φωτισμό. 8/10

Ήχος: Με πολύ λίγα ηχητικά ερεθίσματα, προσπαθεί να βάλει τον παίκτη στο κλίμα. Ο ήχος που θα ακούτε πιο συχνά είναι τα κόκαλα της Faith που σπάνε με την πτώση χωρίς ούτε μια κραυγή αγωνίας. Μετά από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες το πιθανότερο είναι να χαμηλώσετε την ένταση, χωρίς να αφαιρείτε τίποτα από την όλη εμπειρία, καθώς ο τίτλος διαθέτει υπότιτλους. Η απαλή μουσική που ενδέχεται να ακούσετε σε κάποιες περιοχές δεν είναι αρκετή για να ενθουσιάσει. Ένας γρήγορος ρυθμός θα βοηθούσε τον παίκτη να αγνοήσει τα λίγα ηχητικά εφε και να αυξήσει την ένταση και την αδρεναλίνη. 6/10

Χειρισμός: Αρκετά εύκολος στην απομνημόνευση, αρκετά δύσκολος στην εκτέλεση. Όσο προχωράτε μέσα στο παιχνίδι, θα σας ζητούνται όλο και πιο δύσκολες κινήσεις (wall running , άλματα). Η ανταπόκριση είναι σωστή, αλλά αν η θέση είναι έστω και χιλιοστά λανθασμένη, η Faith βρίσκει το πεζοδρόμιο με 100% ευστοχία. 8/10

Υποκειμενικά κριτήρια:

Ταύτιση με κεντρικό χαρακτήρα: Αν κατάφερε ο Altair να σας εμπνεύσει τόσο ώστε να θέλετε να πηδάτε από κτίριο σε κτίριο και να κρατιέστε από τα περβάζια με τα ακροδάχτυλά σας, τότε θα ταυτιστείτε και με την Faith , καθώς και πλοκή έχει το παιχνίδι και αρκετά κτίρια. Αν πάλι φοβάστε τα ύψη, η ιστορία θα σας συγκινήσει και παράλληλα θα κάνετε και μια ομοιοπαθητική θεραπεία. 6/10

Replay Value : Θα το επαναλαμβάνετε συχνά για να εκπαιδεύσετε την υπομονή σας και ύστερα δυο ώρες γιόγκα. Αν βρείτε και άλλους online μπορείτε να τους ανταγωνιστείτε για να δείτε ποιος είναι ο καλύτερος σε αγώνες time trial και speed runs .Τα time trial και chasing ghost μπορείτε να τα παίξετε και single player . 8/10

Θα το έπαιρνα δώρο: Σε όσους λάτρεψαν το Assassins Creed για τα άλματα και σε όσους κατάφεραν να τερματίσουν το Abes Odyssey γιατί έχουν μεγάλη μα πάρα πολύ μεγάλη υπομονή. 8/10

Συνολική εμπειρία με βάση το gameplay : Ένα γρήγορο παιχνίδι που προσφέρει δυνατές συγκινήσεις ειδικότερα όταν βρίσκεσαι 100+ μέτρα πάνω από το έδαφος και προσπαθείς να ισορροπήσεις σε μια μικρή ράμπα. 8/10

Value for money : Δεν συγκρίνεται με τίποτα με άλλα παιχνίδια όπως το Dead Space , οπότε αν δεν το έχετε σε υψηλή θέση στην λίστα αγορών σας, αφήστε το λίγο να ωριμάσει, λόγω και της οικονομικής κρίσης. 7/10

Πλατφόρμα: Playstation 3 (PC , Xbox 360 )
Developer: DICE Sweden (Digital Illusions)
Publisher: Electronic Arts
Διανομή: EA Hellas Τύπος: First-Person Action Adventure

Σχολιάστε >
4 σχόλια
|
Κατηγορίες:

4 απαντήσεις στο “[Review] Mirror’s Edge”

  1. Ο/Η spyros_vj λέει:

    Εξαιρετικό το review σας!
    Θα υπάρχει σχετική αναφορά (θεού θέλοντος) και στην ερχόμενη LifOστήλη! :-)

  2. Ο/Η Dimitris Kalavros-Gousiou λέει:

    @spyros_vj

    Ευχαριστούμε για τα καλά λόγια! Ενημέρωσε μας σε περίπτωση αναφοράς στην LifO :)

  3. Ο/Η sakis λέει:

    evxaristw polu