Οι browsers κάνουν χρήση του "Do Not Track" κατά των στοχευμένων διαφημίσεων

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ ζήτησε από τους online διαφημιστές να βρουν έναν τρόπο, με τον οποίο θα δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να εξαιρούν τον εαυτό τους από την στοχευμένη διαφήμιση, δηλαδή να μην συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με το τι πράγματα αναζητούμε, ή ποιες ιστοσελίδες επισκεπτόμαστε με σκοπό τη χρήση τους σε ανάλογες διαφημίσεις.

Η Mozilla έκανε την αρχή με τον Firefox, όπου χρησιμοποιώντας τα headers της HTTP, ενημερώνεται ο web server σχετικά με το αν ο συγκεκριμένος χρήστης θέλει ή όχι να αποθηκεύονται οι πληροφορίες του. Έπειτα η Microsoft άρχισε τη χρήση αυτών των headers με την 9η έκδοση του IE, που κυκλοφόρησε πριν μερικές βδομάδες. Τώρα έρχεται και ο Safari, με την έκδοση του που θα κυκλοφορήσει αυτό το καλοκαίρι μαζί με το update του Mac OS X 10.7 Lion, όπου ο browser της Apple θα χρησιμοποιεί επίσης αυτήν την τεχνολογία. Πλέον, μόνο ο Chrome δεν έχει υλοποιήσει αυτήν την τακτική, αλλά βλέποντας τι κάνουν οι υπόλοιποι browsers, ίσως να αλλάξουν γνώμη. Αυτό που, πιθανότερα, καθυστερεί τους ανθρώπους της Google, είναι πως η εταιρεία βασίζει ένα μεγάλο μέρος των εσόδων της στις στοχευμένες διαφημίσεις.

Το αρνητικό στη διαδικασία αυτή των headers, είναι πως, για να λειτουργήσει, πρέπει να συμφωνήσουν και οι αντίστοιχες ιστοσελίδες που επισκέπετεται ο χρήστης. Η αρχή έχει γίνει, με την AP News Registry να κάνει χρήση αυτής της διαδικασίας σε περισσότερες από 800 σελίδες ειδήσεων. Κάποιος μπορεί να πει πως ο αριθμός είναι μηδαμινός συγκριτικά με το μέγεθος του Internet, όμως από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή.

Καμιά φορά δεν είναι τόσο αρνητικό να έχουμε στοχευμένες διαφημίσεις, ειδικά από τη στιγμή που κάτι τέτοιο μας εγγυάται, πως δεν θα βλέπουμε διαφημίσεις για παράδειγμα μιας κατηγορίας βιβλίων, που δεν μας ενδιαφέρει στο ελάχιστο. Από την άλλη μεριά, αυτές οι πληροφορίες που συλλέγονται, μπορεί καμιά φορά να πέσουν σε λάθος χέρια, αλλά... αυτό δεν είναι άλλωστε ένα ρίσκο που οι περισσότεροι από εμάς έχουν πάρει, διατηρώντας λογαριασμό στο Facebook, στο Twitter ή σε κάποιο άλλο social network;

[via]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.