Τι μπορείς να μάθεις για τα social media από την καμπάνια για τον Joseph Kony;

Kony 2012

Πριν λίγες μέρες δεν είχες ιδέα, όπως και οι περισσότεροι εξάλλου, για το ποιος είναι ο Joseph Kony και ποιος είναι ο ρόλος του στην κεντρική Αφρική. Ούτε εγώ τον ήξερα και αν δεν υπήρχε το Twitter, μάλλον δεν θα τον μάθαινα ποτέ. Η μη κερδοσκοπική οργάνωση Invisible Children όμως έφτιαξε ένα πολύ δυνατό συναισθηματικά documentary διάρκειας 30 λεπτών και το ανέβασε στο YouTube. Σήμερα, 5 μέρες μετά την δημοσιοποίηση αυτού του video, έχει πλησιάσει τα 100.000.000 views χάρη στην δύναμη που έχουν τα social media.

Και εκεί θέλω να σταθώ, στην δύναμη που έχουν αποκτήσει τα social media τα τελευταία χρόνια. Πλέον, ο καθένας έχει την δυνατότητα να δημοσιεύσει οποιαδήποτε πληροφορία θελήσει, είτε ανταποκρίνεται στην αλήθεια, είτε όχι. Ακόμα όμως, ο ανθρώπινος τρόπος σκέψης δεν έχει προσαρμοστεί πλήρως στην "νέα τάξη πραγμάτων" και πολλές φορές του αρκεί ένα video, μία φωτογραφία ή ένα και μόνο κείμενο για να μπορέσει να πάρει θέση σε ένα θέμα το οποίο πριν από μερικές ώρες δεν είχε ξανακούσει. Πιστεύω ακράδαντα ότι πολλοί είδαν το video του Joseph Kony αλλά μόλις ένα μικρό ποσοστό έψαξε να δει τι ακριβώς είναι η οργάνωση Invisible Children που το δημιούργησε και ποιος είναι ο αντίλογος που υπάρχει.

Όμως, αυτό το μικρό ποσοστό κατάφερε να δημιουργήσει ένα debate και να ρίξει φως σε πλευρές της MKO Invisible Children και της καμπάνιας που δεν αντικατοπτρίζονται στο video για τον Joseph Kony. Η ΜΚΟ απάντησε επίσημα μέσα από την ιστοσελίδα της και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του*. Φυσικά, αυτός ο διάλογος έγινε χάρη στα social networks. Κάτω από οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες, το documentary ίσως να έφτανε σε κάποια "ψαγμένα" videoclubs, ενώ καμία συζήτηση δεν θα είχε δημιουργηθεί γύρω από αυτή την πρωτοβουλία καθώς όποιος είχε κάποια ένσταση θα την εξέφραζε στους κοντινούς του φίλους και όχι στα εκατομμύρια των ανθρώπων που έχουν δει το documentary.

Η φύση των social networks και των blogs είναι τέτοια που παρέχει την δυνατότητα δημιουργίας και διεξαγωγής συζητήσεων ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν έχουν γνωριστεί ποτέ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η πληροφορία πλέον είναι πιο εύκολα προσβάσιμη από τον οποιονδήποτε. Οι κακές -και οι καλές- τακτικές ταξιδεύουν σε λίγα λεπτά και δημιουργείται τεράστιο buzz. Η δυνατότητα που έχει ο καθένας μας να αναπαράξει την πληροφορία και να λειτουργήσει ως αναμεταδότης είναι αυτή που πραγματικά μετατρέπει τον κόσμο σε μία γειτονιά που όλοι μπορούμε να βγούμε στο μπαλκόνι μας και να μιλήσουμε με την γειτόνισσα.

Αντί επιλόγου, θα ήθελα να κλείσω το κείμενο με μία φράση που ακούγεται και στο documentary:

Where you live, shouldn't determine what you learn

* Μπορείς να βρεις επιπλέον πληροφορίες και απόψεις για την καμπάνια Kony 2012 στα παρακάτω links:

Σχολιάστε >
3 σχόλια
|
Κατηγορίες:

3 απαντήσεις στο “Τι μπορείς να μάθεις για τα social media από την καμπάνια για τον Joseph Kony;”

  1. Ο/Η balance λέει:

    χαίρομε που αρκετή το αναφέρουν μπορεί να είναι μακριά μας μεν αλλά αξίζει να αναφερθούμε και να υποστηρίζουμε τέτοια κινήματα με έξυπνες "καμπάνιες" !
     
    Keep up Dimitris. 
     

  2. Ο/Η greenmarinos λέει:

    Τρομερό το βίντεο πάντως. Ανατρίχιασα μιλάμε.. ΤΡΟΜΕΡΗ και η δύναμη του Internet. Πραγματικά αξίζει να ΠΟΛΕΜΗΣΕΙΣ πλέον για ένα ΕΛΕΥΘΕΡΟ INTERNET!