Google+, το νέο social network που θέλει να προκαλέσει το Facebook

Για αρκετό καιρό γνωρίζαμε πως η Google ετοιμάζει ένα ακόμα project, στην προσπάθεια της να χτυπήσει -κυρίως- το Facebook μετά και την αποτυχημένη προσπάθεια που ονομάζονταν Buzz. Έτσι, από χθες μάθαμε επιτέλους για το μεγάλο μυστικό της εταιρείας το οποίο θα ονομάζεται Google+ και ήδη έχει ενεργοποιηθεί σε κάποιους χρήστες. Μπορεί η Google να πείσει τους χρήστες πως χρειάζονται ακόμα ένα social network στη ζωή τους; Μπορεί να "χτυπήσει" το Facebook, το social network που έχει περισσότερους από 500.000.000 εγγεγραμμένους χρήστες;

Εύκολα κανείς διαπιστώνει πως με ό,τι έχει ασχοληθεί η Google στα σχεδόν 13 χρόνια της ιστορίας της, έχει γίνει επιτυχία... από την αναζήτηση και το e-mail μέχρι τις online office applications και την online αναπαραγωγή video. Ας το σκεφτούμε όμως λίγο καλύτερα, όλα έχουν χαρακτηριστεί από επιτυχία; Όχι. Ο τομέας των social networks αποτελούσε πάντα ένα πρόβλημα το οποίο προσπαθούσε να διορθώσει η Google, χωρίς όμως επιτυχία. Μέχρι σήμερα.

Το Google+ έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί με στόχο, αποκλειστικά, να χτυπήσει το Facebook. Αυτό το καταλαβαίνει κανείς από την πρώτη ματιά στην κεντρική σελίδα της νέας υπηρεσίας, όπου τα νέα (links, videos, checkins κλπ) εμφανίζονται με τρόπο παρόμοιο του μεγαλύτερου social network στον κόσμο. Κάποια από τα updates, που πάντα εμφανίζονται σε ζωντανό χρόνο, έχουν μεγαλύτερο μέγεθος από τα αντίστοιχα του Facebook, κάτι που πιθανότερα να έγινε για να δίνεται έμφαση σε συγκεκριμένο περιεχόμενο. Αυτή η διαφορά φαίνεται ιδιαίτερα στην περίπτωση που εμφανίζεται ένα video από το YouTube.

Οι χρήστες μπορούν να σχολιάσουν οποιοδήποτε post καθώς και να κάνουν το αντίστοιχο "like" της Google, που γνωρίσαμε τον Μάρτιο και λέγεται +1. Τα notifications σχεδιάστηκαν με παρόμοιο τρόπο με αυτόν του Facebook, αφού εμφανίζονται στο πάνω μέρος με έναν αριθμό να δείχνει το πλήθος των μη αναγνωσμένων ειδοποιήσεων. Τα κυριότερα συστατικά από τα οποία αποτελείται η νέα προσπάθεια της Google είναι τα Circles, τα Sparks, το Huddle και τα Hangouts.

Η μεγάλη διαφορά του Google+ από τα υπόλοιπα social networks αφορά τους φίλους σας και για την ακρίβεια με ποιους μοιράζεστε αυτά που θέλετε. Η όλη διαδικασία θυμίζει αρκετά τα Aspects του Diaspora* για όσους έχουν ασχοληθεί μαζί του. Στην Google αυτά ονομάζονται Circles και είναι ένα εργαλείο διαχείρισης ομάδων από επαφές. Με το Circles μπορείτε για παράδειγμα να μοιραστείτε ένα οικονομικό άρθρο με τον κύκλο των συναδέλφων και το αφεντικό σας και αμέσως μετά ένα video με τα χθεσινά σφηνάκια με τον κύκλο των κολλητών σας (ή τους "epic bros", όπως δηλαδή μας προτείνει η Google να ονομάσουμε).

Η δημιουργία των Circles είναι απλή και εύκολη, αφού το μόνο που έχετε να κάνετε είναι ένα drag-and-drop μιας επαφής πάνω σε μια άλλη. Η ίδια η Google κάνει χρήση των αλγορίθμων της έτσι ώστε να σας κάνει προτάσεις για να προσθέσετε νέους φίλους ή να συμπεριλάβετε τους ήδη υπάρχοντες σε κάποιο Circle. Φυσικά, πέρα από το recommendation system σας δίνεται η δυνατότητα να κάνετε invite τους γνωστούς σας και με τη χρήση του e-mail τους.

Θυμάστε τα RSS feeds; Αρκετοί ίσως να τα χρησιμοποιείτε ακόμα, άλλοι πάλι ίσως να έχετε περάσει σε πιο "μοντέρνες" διαδικασίες όπως είναι οι λίστες στο Twitter. Το Google+ μας δίνει τα Sparks τα οποία είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος για να ενημερώνεστε για διάφορα θέματα που σας ενδιαφέρουν. Εσείς δίνετε κάποια keywords στις ρυθμίσεις και η Google θα αναλάβει να βρει τα κατάλληλα άρθρα που αντιπροσωπεύουν τα θέματα για τα οποία ενδιαφέρεστε, όπως ίσως είναι #ta_sporia ή το μεσοπρόθεσμο.

Με τη βοήθεια του Huddle μπορείτε να δημιουργήσετε προσωρινές ομάδες ατόμων για να οργανώνετε συναντήσεις-συζητήσεις με περισσότερη ευκολία. Έτσι για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε από την ομάδα των συμφοιτητών σας μόνο αυτούς που χρωστάνε ένα συγκεκριμένο μάθημα, με αποτέλεσμα να οργανώνετε καλύτερα τις συζητήσεις σας.

Στη συνέχεια βλέπουμε το Hangout, την πρόταση της Google για video chat με τις επαφές σας στο Google+. Είναι σαν το multi-user video chat του Skype, αφού ταυτόχρονα μπορείτε να συνομιλείτε μέσω video με πολλά άτομα από κάποιο Circle. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει το integration με διάφορες υπηρεσίες της Google όπως το YouTube, όπου σε αυτήν την περίπτωση για παράδειγμα μπορείτε να βλέπετε ταυτόχρονα το ίδιο video και να σχολιάζετε σε ζωντανό χρόνο.

Σε γενικές γραμμές η Google έχει διατηρήσει αυτό το μινιμαλιστικό στυλ που διακρίνει όλα όσα έχει δημιουργήσει η εταιρεία στο παρελθόν. Όμως, σε αντίθεση με άλλα προϊόντα, το design του Google+ έχει αναλάβει ο Andy Hertzfeld, μέλος της αρχικής ομάδας που δημιούργησε το Macintosh, και αυτό είναι κάτι που ξεχωρίζει. Η δουλειά που έχει γίνει στον σχεδιασμό είναι πάρα πολύ καλή και αυτό ήδη συζητιέται στο Twitter και όχι μόνο. Ο ίδιο ο Herzfield δήλωσε πως φοβόταν ότι ο Larry Page δεν θα εγκρίνει όλα αυτά τα animations που έχει προσθέσει, όμως τελικά ο τελευταίος τα λάτρεψε.

Προσωπικά δεν είμαι από τους λίγους τυχερούς που έχουν λάβει το invitation, όμως μπορεί να είστε εσείς ένας από αυτούς, αρκεί να συμπληρώσετε το e-mail σας στην ειδική φόρμα, επιλέγοντας το "Να με κρατάτε ενήμερο", εδώ. Επιπλέον, όσοι επιθυμείτε μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στον interactive οδηγό που ετοίμασε η Google και να πάρετε μία γεύση του νέου μεγάλου project της εταιρείας.

Τα σχόλια είναι ανοιχτά για να αφήσετε τις πρώτες σας εντυπώσεις από το Google+. Πιστεύετε πως μπορεί να χτυπήσει το Facebook ή θα χαρακτηριστεί ως ακόμα μία αποτυχία μετά το Google Buzz;

[via] [via] [via]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.