Barbie, τελειώσαμε!

Barbie it's over

Αυτόν τον τίτλο επέλεξαν οι άνθρωποι της Greenpeace να δώσουν στην καινούρια τους καμπάνια που τρέχει σχετικά με την παράνομη υλοτομία στα δάση όλου του κόσμου. Το πιθανότερο είναι ότι το σχετικό video το έχετε ήδη δει και ξέρετε περί τίνος πρόκειται. Στόχος μου όμως δεν είναι να ευαισθητοποιήσω κάποιον από εσάς, ούτε να πάρω θέση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα γιατί δεν το γνωρίζω εις βάθος. Μέσω αυτού του άρθρου, θέλω να εξετάσω την social media πλευρά της υπόθεσης.

Σε αντίθεση με άλλα videos που προσπαθούν να περάσουν ένα μήνυμα μέσω των social networks, το συγκεκριμένο δεν είναι αποκομμένο, ούτε σκηνοθετικά ούτε σεναριακά από το κύριο προϊόν, που στην προκειμένη περίπτωση είναι η Barbie. Ο Ken, σε ένα αρχικά χιουμοριστικό video, μας περιγράφει την ζωή του μέχρι που μαθαίνει την σκληρή αλήθεια για την γυναίκα του και την εταιρία που βρίσκεται από πίσω. Ακόμα, επειδή υπάρχει άμεση σχέση με την Barbie, είναι ένα video το οποίο θα το δουν και οι φίλοι της "πλαστικής ξανθιάς".

Τέλος, είναι ένα video που ήδη έχει αρχίσει να γίνεται viral και να διαδίδεται μέσω των social networks επειδή είναι μικρό, απλό και με catchy περιεχόμενο. Πιο σημαντικό όμως, είναι το γεγονός ότι μαθαίνουμε μία ιστορία με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο. Είναι το λεγόμενο "storytelling" που, κατά την γνώμη μου, είναι το Holy Grail όταν αναφερόμαστε σε social media και επιτυχημένες καμπάνιες.

Ως κερασάκι στην τούρτα της -κατά τα φαινόμενα- επιτυχημένης καμπάνιας είναι η ολοκληρωμένη παρουσία της στα σημαντικότερα social networks: YouTube, Facebook, Twitter ενώ υπάρχει και το site στο οποίο υπάρχουν αρκετές σχετικές πληροφορίες. Αξίζει να τονίσουμε ότι οι ενέργειες που έγιναν δεν ήταν μόνο διαδικτυακές αλλά υπήρξαν και αντίστοιχες εκδηλώσεις στα κεντρικά γραφεία της Mattel στην California, όπως θα δείτε και στο video που ακολουθεί.

Τα αποτελέσματα αυτής της πρωτοβουλίας πάντως, ήδη άρχισαν να φαίνονται καθώς η Mattel, η εταιρία που κατασκευάζει τις Barbie, δήλωσε πως ξεκίνησε την διερεύνηση των συγκεκριμένων καταγγελιών και σταμάτησε -προσωρινά- την συνεργασία της με την εταιρία υλοτομίας.

Σχολιάστε >
53 σχόλια
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.