Ο πόλεμος της Apple ξεκίνησε. Και είναι αδυσώπητος.

Fight

Εχθές παρακολούθησα μέσω του live blogging του Macrumors.com τις ανακοινώσεις που έκανε ο Steve Jobs και η ομάδα του σχετικά με το iOS 5, το OSX Lion και το iCloud. Το πιθανότερο είναι ότι ήδη έχετε διαβάσει αρκετά σχετικά άρθρα με όλες τις λεπτομέρειες των νέων υπηρεσιών της Apple. Προσωπικά, αυτό που μου έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το γεγονός ότι η εταιρία του Cupertino αποφάσισε να επιτεθεί ευθέως σε πληθώρα επιτυχημένων υπηρεσιών του web (και μη).

Dropbox, Google Docs, Flickr, Google Music, Amazon Cloud Drive & Player, Instapaper, WhatsApp και Carriers. Τόσες υπηρεσίες, σε μία μόνο παρουσίαση. Χωρίς καν να αναφερθούμε σε όλες τις υπηρεσίες της Apple που βελτιώθηκαν δραματικά (βλ. iPhone syncing). Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά.

Dropbox

Από την μέρα που ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ, το έχω κυριολεκτικά λατρέψει. Μου έχει λύσει πολλές φορές τα χέρια και είναι η μόνη εφαρμογή που χρησιμοποιώ σε όλες μου τις συσκευές no matter what. Με το iCloud και το πραγματικά seamless syncing μεταξύ όλων των συσκευών, φαίνεται ότι το Dropbox αποκτάει έναν πραγματικό ανταγωνιστή. Το γεγονός ότι η Apple, εκτός από software, κατασκευάζει και hardware, σημαίνει ότι η υπηρεσία της ξεκινάει με ένα goal από τα αποδυτήρια απέναντι στο Dropbox. Πλέον, η startup από την California που έχει σηκώσει funding από την Sequoia, την Accel Ventures και το Y Combinator, θα χρειαστεί να παλέψει σκληρά απέναντι στο iCloud και να καταφέρει να πρωτοτυπήσει για να κρατήσει το ενδιαφέρον των χρηστών.

Google Docs

Ο Steve Jobs έδειξε live on stage τον τρόπο που δουλεύει το seamless syncing των applications του iWork ανάμεσα σε έναν iMac και το iPad. Μία αλλαγή στον iMac και, χάρη στο iCloud, ελάχιστα δευτερόλεπτα αργότερα, το ίδιο ακριβώς αρχείο έχει συχρονιστεί και στο iPad. Και αν σκέφτεστε ότι δεν θα χρειαστείτε ποτέ τόσο γρήγορο syncing, σκεφτείτε το collaboration μεταξύ ομάδων. Ναι, δεν υπάρχει online editor για κανένα από τα 3 προγράμματα της σουίτας iWork αλλά μάλλον είναι θέμα χρόνου να δούμε την "συνδεδεμένη" έκδοση του iWork.

Flickr

1000 φωτογραφίες online για κάθε χρήστη. Ναι, είναι πολύ λίγες συγκριτικά με τον χώρο που παρέχει το pro account του Flickr αλλά ο μέσος -μη pro- χρήστης έχει ανεβάσει σημαντικά λιγότερες φωτογραφίες στο Flickr. Το αυτόματο syncing μεταξύ όλων των συσκευών και του cloud θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο που θα περνάει ο χρήστης για να ανεβάσει τις φωτογραφίες στο web. Προσθέτοντας στην εξίσωση και την εγκατάλειψη του Flickr από το Yahoo, φαίνεται ότι η Apple έχει κάνει μία πολύ έξυπνη κίνηση.

Google Music - Amazon Cloud Player

Χρειάζεται να γράψω κάτι παραπάνω? Ήταν η μάχη που ξέραμε ότι θα δοθεί ανάμεσα στις εταιρίες. Και, απ' ότι φαίνεται, η Apple μπαίνει ιδιαίτερα δυναμικά και έχει τις δισκογραφικές στο πλευρό της, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι οποιοδήποτε τραγούδι που κατέβει σε μία συσκευή που έχει συνδεθεί με το iTunes account, μεταφέρεται σε όλες τις υπόλοιπες συσκευές.

Instapaper

Το Instapaper χρησιμεύει στους περισσότερους από εμάς για να κάνουμε bookmark όλα τα άρθρα που βρήκαμε ενδιαφέροντα -ή θέλουμε να διαβάσουμε στο μέλλον- και να συγχρονιστούν μέσω του cloud. Η Apple αντέγραψε ολοκληρωτικά αυτή την υπηρεσία και την παρουσιάζει ως κομμάτι του λειτουργικού της συστήματος. Αν και τον τελευταίο καιρό η εφαρμογή του Instapaper ήταν διαθέσιμη μόνο επί πληρωμή στο App Store, μάλλον αυτό θα αλλάξει για να μπορέσει να ανταγωνιστεί την Apple.

WhatsApp & Carriers

Ίσως η πιο mainstream απ' όλες τις υπηρεσίες που παρουσίασε εχθές η Apple, είναι το iMessages. Κρίνοντας από αυτά που διάβασα, πρόκειται για ένα ακόμα rip-off επιτυχημένης υπηρεσίας, του WhatsApp: sms, φωτογραφίες, δεδομένα και αναφορές παράδοσης. Όλα αυτά δωρεάν μέσω WiFi ή με πολύ μικρό κόστος μέσω 3G. Χαμένοι είναι αφενός η εταιρία που κατασκευάζει το WhatsApp (αν και το WhatsApp είναι διαθέσιμο και σε άλλες πλατφόρες, όχι μόνο σε iOS) και οι Carriers που πλέον βλέπουν τα έσοδα από τα SMS να συρρικνώνονται. Οι χρήστες πλέον επικοινωνούν περισσότερο και τα έσοδα των εταιριών μειώνονται. Γι αυτό εξάλλου έχουν βάλει στο στόχαστρο την Apple και την Google.

Παρατηρώντας από μακριά όλα αυτά που παρουσίασε η Apple, βλέπει κανείς ότι, μετά την Microsoft, ακόμα μία εταιρία αποφασίζει να ενσωματώσει τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές στο λειτουργικό της σύστημα. Λογικό ακούγεται αφού πλέον η επεξεργαστική ισχύς των smartphones έχει αυξηθεί κατακόρυφα και μπορούν να την εκμεταλλευτούν στο έπακρο για να προσφέρουν ακόμα καλύτερες out of the box υπηρεσίες στον χρήστη..

[photo via]

Σχολιάστε >
5 σχόλια
|
Κατηγορίες:

5 απαντήσεις στο “Ο πόλεμος της Apple ξεκίνησε. Και είναι αδυσώπητος.”

  1. Ο/Η xrbo λέει:

    Ουσιαστικά το iMessage πρόκειται περισσότερο για μια ακριβή παραλλαγή του ΒΒ messenger της RIM, λίγο χρονικό διάστημα μετά την άρνηση της RIM να προσφέρει την εφαρμογή σε άλλες πλατφόρμες!

  2. Ο/Η dkalo λέει:

    Οι φήμες πάντως, μέχρι πριν λίγο καιρό, έλεγαν ότι θα υπάρξει η αντίστοιχη μεταφορά του BB messenger και σε άλλες πλατφόρμες. Πάντως, αν η Apple δεν "ανοίξει" το iMessenger και σε άλλες πλατφόρμες, μάλλον θα έχει την κατάληξη του BB Messenger. Το μέλλον βρίσκεται σε λύσεις παρόμοιες με το WhatsApp.

  3. Ο/Η xrbo λέει:

    @dkalo Δεν είναι απαραίτητο να "ανοίξει" την εφαρμογή. Σκέψου πόσα εκατομμύρια κόσμος χρησιμοποιούν iOS και πόσοι θα χρησιμοποιήσουν στο μέλλον. Ουσιαστικά, κάνει αυτό έκανε η RIM πρίν πολλά χρόνια, δλδ ένα "κλειστό" σύστημα δωρεάν ανταλλαγής μηνυμάτων/βίντεο/φωτό, σίγουρα όχι με την ίδια ασφάλεια που προσφέρει η RIM. Κίνηση πανέξυπνη, ματ.

  4. Ο/Η dkalo λέει:

    @xrbo Αν την ανοίξει, θα είναι ματ. Αν δεν την ανοίξει, μόνο χαμένη θα βγει. Αν η Apple ελέγχει απόλυτα τις εφαρμογές και δεν τις φτιάξουν 3rd party developers, τότε μπορεί να διαφυλάξει την εμπειρία των χρηστών για την οποία κόπτεται.. Ο χρόνος θα δείξει πάντως τι θα γίνει και τι θα μας παρουσιάσει η Apple τον Σεπτέμβρη..

  5. Ο/Η xrbo λέει:

    @dkalo Έως τώρα πάντως, δε μας έχει συνηθίσει η Apple σε τέτοιες κινήσεις, το αντίθετο μάλιστα.