Τα κέρδη του Bing και το σίριαλ της συμφωνίας Microsoft-Yahoo

microhoo

Είναι αρκετά νωρίς για να έχουμε μια εικόνα των αποτελεσμάτων της συμφωνίας ανάμεσα στην Microsoft και την Yahoo, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς των μηχανών αναζήτησης των δύο εταιριών. Ωστόσο αν κρίνουμε από την δυναμική που ήδη είχε το Bing, τότε οι επόμενοι μήνες θα έχουν πολύ ενδιαφέρον. Πως όχι, όταν τον Ιούλιο η μηχανή αναζήτησης της Microsoft κέρδισε άλλη μια ποσοστιαία μονάδα φτάνοντας το 9,41% έναντι του 77,54% της Google; Τεράστια η διαφορά, άλλα ένα μεγάλο ποσοστό για μια νέα υπηρεσία (ακόμα κι αν συνοδεύεται με το "βαρύ" όνομα της εταιρίας του Redmond) κι αν προστεθεί στο ποσοστό της Yahoo, που είναι 10,95% (πτώση κατά 1%). Ποιο είναι το μέλλον;

Πριν από αυτό ας κάνουμε μια ανασκόπηση στο σίριαλ της συμφωνίας ανάμεσα στην Microsoft και την Yahoo, που μας απασχόλησε αρκετά.

Τον Ιανουάριο του 2008 η Microsoft προσφέρει 44.6 δισεκατομμύρια δολάρια για να εξαγοράσει την Yahoo, ποσό που ανεβάζει στα 47,5 δισεκατομμύρια δολάρια αργότερα, για να κάμψει χωρίς αποτέλεσμα την αντίσταση της εταιρίας. Λίγους μήνες αργότερα, τον Μάϊο αποφασίζει να αποσύρει την προσφορά της και η Yahoo τον Ιούνιο συμφωνεί με την μεγάλη αντίπαλο Google, ώστε διαφημίσεις της να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Yahoo. Η συμφωνία αυτή καταρρέει μόλις τον Νοέμβριο, λόγω ενστάσεων από τις αντμονοπωλιακές αρχές των ΗΠΑ, ενώ τον ίδιο μήνα παραιτείται από την θέση του CEO της Yahoo, ο συνιδρυτής της Jerry Yang.

Τον Απρίλιο παρά την αλλαγή στην διοίκηση η εταιρία βρίσκεται σε δύσκολη θέση με την οικονομική κρίση και την μείωση των κερδών της, με αποτέλεσμα να μειώσει κατά 5% το εργατικό δυναμικό της. Η Carol Bartz είναι έτοιμη να πουλήσει και η θέση της εταιρίας της είναι ακόμα χειρότερη όταν η Microsoft βγάζει την δική της μηχανή αναζήτησης τον Μάϊο. Έτσι η συμφωνία, με την Microsoft να έχει σαφώς το πάνω χέρι είναι γεγονός το τέλος του Ιουλίου.

Τι θα γίνει από εδώ και πέρα; Θέληση των δύο εταιριών είναι να χτυπήσουν της Google, κάτι που έχουν τα φόντα για να το πετύχουν άλλα απαιτεί αρκετή προσπάθεια. Βάσει των στοιχείων που σας παραθέσαμε στην αρχή του post, Microsoft και Yahoo κατέχουν συνολικά το 20,36% της αγοράς των μηχανών αναζήτησης, περίπου 50% κάτω από το ποσοστό της Google. Πρόκειται για ένα αρκετά πρόχειρο στοιχείο όμως και σίγουρα πρέπει να υπάρξουν και άλλες ενέργειες ώστε να χτυπηθεί αποτελεσματικά ο γίγαντας της αναζήτησης.

Γεγονός είναι όμως, πως όλο αυτό το κλίμα ανταγωνισμού που έχει ήδη δημιουργηθεί οφελεί κυρίως εμάς τους απλούς χρήστες.

[via]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.