Το Πείραμα Του Facebook Να Αυξήσει Τη Συμμετοχή Στις Εκλογές

facebook-vote

Όταν κατά τη διάρκεια μιας προεκλογικής περιόδου το Facebook εμφανίζει περισσότερες ειδήσεις στο News Feed κάποιου χρήστη, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες αυτός ο χρήστης να πάει να ψηφίσει. Αυτό προκύπτει από το πείραμα που έκανε το Facebook λίγους μήνες πριν από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2012.

Στο πείραμα αυτό συμμετείχαν, χωρίς να το γνωρίζουν, σχεδόν δύο εκατομμύρια άνθρωποι. Οι ερευνητές του Facebook “πείραξαν” ελαφρώς τον αλγόριθμο που καθορίζει τι βλέπουν στο News Feed τους, αυξάνοντας το πλήθος των ειδήσεων. Στη συνέχεια περίμεναν να δουν ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα.

Συγκρίνοντας έπειτα το ποσοστό συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία για τους ανθρώπους της παραπάνω ομάδας με το αντίστοιχο ποσοστό για τον υπόλοιπό πληθυσμό, εντόπισαν στατιστικά σημαντική διαφορά. Πιο συγκεκριμένα παρατηρήθηκε πως το 67% των ανθρώπων που συμμετείχαν στο πείραμα δήλωσε πως πήγε να ψηφίσει. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους υπόλοιπους έπεφτε στο 64%.

Το πείραμα αυτό έγινε γνωστό την Παρασκευή, μέσα από ένα άρθρο στο MotherJones. Μέχρι σήμερα μόνο ένα πολύ μικρό μέρος της ακαδημαϊκής κοινότητας γνωρίζει τις λεπτομέρειες. Εμείς θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2015, όταν και σύμφωνα με το Facebook θα είναι έτοιμες για να δημοσιευτούν οι αντίστοιχες ακαδημαϊκές αναφορές.

Η είδηση πως το Facebook έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το ποσοστό συμμετοχής στις εκλογές μας προκαλεί συναισθήματα θαυμασμού. Την ίδια στιγμή όμως μας προκαλεί και φόβο. Πάνω σε τι άλλο πειραματίζεται το Facebook χωρίς να το γνωρίζουμε και σε ποιο βαθμό μπορεί να επηρεάσει τις υπόλοιπες αποφάσεις που παίρνουμε καθημερινά;

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.