Apple Και IBM Ενώνουν Τις Δυνάμεις Τους Με Στόχο Τις Επιχειρήσεις

tim-cook-and-ginni-rometty

Χθες αργά το βράδυ η Apple και η IBM ανακοίνωσαν την έναρξη μιας συνεργασίας, μέσα από την οποία η τελευταία θα πουλάει iPhones και iPads στις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεται. Στα πλαίσια της συμφωνίας η IBM θα φέρει στο iOS περισσότερες από 100 εφαρμογές που αφορούν διαφορετικούς κλάδους, καθώς και ολόκληρη την σουίτα υπηρεσιών cloud που έχει δημιουργήσει κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών.

Μια τέτοια συνεργασία θα δώσει στην Apple την πρόσβαση που της έλειπε από τον επιχειρηματικό κόσμο. Ναι, όπως αναφέρει και ο ίδιος ο Tim Cook στο memo που έστειλε στους υπαλλήλους της εταιρείας και το οποίο μπορείς να διαβάσεις παρακάτω, αυτή τη στιγμή τα iPhones και τα iPads έχουν παρουσία στο 98% των εταιρειών που βρίσκονται στην λίστα Fortune 500. Η ΙΒΜ έχει τη δυνατότητα να αυξήσει κατά πολύ τον αριθμό των προϊόντων της Apple που αγοράζουν οι επιχειρήσεις της Αμερικής και όχι μόνο.

Αυτό είναι το memo που έγραψε ο Tim Cook:

Team,

Today, we announced a groundbreaking new partnership with IBM that will enable enterprises to put the power of big data analytics at their employees‘ fingertips on their iOS device. This exclusive global partnership brings together Apple‘s legendary ease-of-use and integrated hardware and software with IBM’s unmatched industry depth, enterprise software and expertise in big data analytics.

It also builds on the incredible momentum in Apple’s enterprise business. iPhone and iPad can be found in 98% of the Fortune 500. People love to use iOS devices and Apple delivers the things companies need most—security and scalable deployment along with a powerful platform for apps. With this announcement, we’re now putting IBM‘s renowned big data analytics at iOS users‘ fingertips, which opens up a large market opportunity for Apple. This is a radical step for enterprise and something only Apple and IBM can deliver.

IBM is known for helping customers leverage big data and analytics to make their businesses run better. With over 100,000 consultants and sales professionals, they also have massive scale and global reach. IBM‘s sales and consulting teams will also be selling iPad, iPhone and AppleCare for Enterprise as part of the partnership.

This partnership brings together the best of both companies. It’s great news for Apple, IBM and for enterprise customers worldwide and I’m really excited to see it take off.

Tim

Η ιστορία επαναλαμβάνεται

Οι εποχές αλλάζουν. Σε μια άλλη χρονική περίοδο ίσως και να γελούσες στο άκουσμα της είδησης πως η Apple και η IBM θα συνεργαστούν, αφού θα μπορούσαμε να πούμε πως για πολλά χρόνια οι δύο εταιρείες δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις. Ενδεικτική της κατάστασης ήταν η διαφήμιση που δημιούργησε η Apple για το λανσάρισμα του Macintosh 128K, του πρώτου υπολογιστή μαζικής παραγωγής που περιελάμβανε γραφικό περιβάλλον εργασίας και ποντίκι. Αυτή είχε προβληθεί κατά τη διάρκεια του Super Bowl XVIII. Μέχρι και σήμερα θεωρείται ως μία από τις καλύτερες διαφημίσεις που έχουν δημιουργηθεί ποτέ. Να τη:

Σύντομα όμως η κατάσταση θα άλλαζε. Τα Windows της Microsoft κέρδιζαν ολοένα και περισσότερο έδαφος και το 1992, δηλαδή μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια από την προβολή της συγκεκριμένης διαφήμισης, η Apple και η IBM θα αναγκάζονταν να συνεργαστούν. Έτσι άρχισαν να αναπτύσσουν ένα καινούργιο λειτουργικό σύστημα, το Taligent. Μόλις 3 χρόνια αργότερα όμως, η συνεργασία τους αυτή θα έφτανε στο τέλος της.

Οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν ακόμα μία φορά. Το 1991 η Apple, η IBM και η Motorola είχαν ενώσει τις δυνάμεις τους προκειμένου να δημιουργήσουν μια πλατφόρμα ανταγωνιστική της Wintel. Η συμμαχία τους ονομάστηκε AIM Alliance, από τα αρχικά των τριών εταιρειών. Ένα καλό που βγήκε από αυτή ήταν η αρχιτεκτονική συνόλου εντολών PowerPC. Η Apple συνέχισε να χρησιμοποιεί αυτή την αρχιτεκτονική σε όλους τους Mac υπολογιστές μέχρι και το 2006, όταν και τελικά αποφάσισε να πάει με την πλευρά της Intel.

Οι χαμένοι της υπόθεσης

Όπως είπαμε νωρίτερα, τα οφέλη τόσο για την Apple, όσο και για την IBM θα είναι πολλά. Από την εξέλιξη αυτή όμως έχουμε και αρκετούς χαμένους, ανάμεσα στους οποίους συναντάμε την Microsoft και την BlackBerry.

Από τη μία πλευρά η Microsoft βρίσκεται σε μια περίεργη φάση. Από τότε που ανέλαβε χρέη διευθύνοντα συμβούλου ο Satya Nadella δήλωσε πως η εταιρεία του περνάει σε μια νέα εποχή, μια εποχή αλλαγών. Περισσότερα θα μάθουμε μέσα στους επόμενους μήνες, όμως το αναλυτικό memo που έστειλε στους υπαλλήλους της εταιρείας και οι φήμες για απολύσεις χιλιάδων υπαλλήλων λόγω της ένταξης 30.000 υπαλλήλων της Nokia στην ομάδα της Microsoft μας δίνουν μια ιδέα. Βλέπουμε μία Microsoft να στηρίζει πολλά στους εταιρικούς της πελάτες. Η θέση της θα γίνει πιο δύσκολη στο μέλλον, αφού μπροστά της θα βρει ένα δυνατό δίδυμο.

Από την άλλη ο John Chen, CEO της BlackBerry, είχε δηλώσει πριν από λίγους μήνες πως η εταιρεία του θα εστιάσει σε τρεις κατηγορίες στο μέλλον, τις υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις, το BlackBerry Messenger και το λειτουργικό σύστημα QNX, δίνοντας λιγότερη σημασία στις συσκευές. Μέχρι σήμερα η BlackBerry μπορούσε να λέει το εξής: “η Apple έχει τους καταναλωτές, εμείς τις επιχειρήσεις”. Αυτό παύει να ισχύει μετά από αυτή την συμφωνία.

Οι εποχές αλλάζουν

Ιστορικά η Apple δεν έδινε ιδιαίτερη σημασία στις επιχειρήσεις. Προτιμούσε να κερδίσει τους απλούς καταναλωτές και αυτοί με τη σειρά τους να “αναγκάσουν” τις επιχειρήσεις να προμηθευτούν Macs, iPhones και iPads. Σήμερα αυτό δείχνει να αλλάζει. Η Apple του Tim Cook βρίσκει στο πρόσωπο της IBM τον ιδανικό σύμμαχο. Είναι χαρακτηριστικό το σχόλιο που έκανε για τις δύο εταιρείες μιλώντας στο Re/code:

If you were building a puzzle they would fit nicely together with no overlap. We do not compete on anything. And when you do that you end up with something better than either of you could produce yourself.

apple-and-ibm

[via, via, via]

Σχολιάστε >
2 σχόλια
|
Κατηγορίες:

2 απαντήσεις στο “Apple Και IBM Ενώνουν Τις Δυνάμεις Τους Με Στόχο Τις Επιχειρήσεις”

  1. […] Ξεκαθαρίζει πως δεν είναι ο Steve Jobs και ούτε πρόκειται να γίνει ποτέ. Αυτός όμως ήταν και ένας από τους λόγους που τον επέλεξε ο προκάτοχος του για να τον διαδεχθεί. Μαθαίνουμε για μια συνομιλία που είχαν οι δύο άντρες, κατά την οποία ο Steve Jobs του είχε πει το εξής: “Don't ever ask yourself what Steve would do. Do what you think you need to do, based on the circumstances that you face.” Αναγνωρίζει πως η Apple έχει εξελιχθεί σήμερα σε μια διαφορετική, πιο ανοιχτή εταιρεία με αυτόν στην θέση του CEO. Είναι πλέον πιο δεκτική στη σύναψη συνεργασιών με άλλες εταιρείες. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της IBM, μια συνεργασία που ο ίδιος αποκαλεί “the perfect marriage”. […]