Ο Mark Lange Κάνει Lobbying Για Τη Microsoft

EU-Parliament-01

Την πρώτη ημέρα που βρέθηκα στα νέα γραφεία της Microsoft Europe στις Βρυξέλλες, ήμασταν αρκετά τυχεροί ώστε να μας ξεναγήσει στο χώρο ο Mark Lange, Director EU Institutional Relations. Όταν μας συστήθηκε, μας είπε ότι έχει ολοκληρώσει σπουδές νομικής και, αφού πέρασε μερικά χρόνια εξασκώντας τη δικηγορία, αποφάσισε ότι ήθελε να κάνει μία αλλαγή στην καριέρα του. Έτσι, βρέθηκε στη Microsoft και πλέον κάνει lobbying στην Ευρωπαϊκή Ένωση για θέματα τεχνολογίας.

Τι είναι το lobbying;

Γνωρίζοντας ότι η λέξη lobbying στην Ελάδα έχει αρνητική χροιά και δεν φέρνει ευχάριστες σκέψεις στο μυαλό όσων την ακούνε, τον ρώτησα τι ακριβώς κάνει. Μου απάντησε ότι, μεταξύ άλλων, περνάει χρόνο με Ευρωβουλευτές παρέχοντας τους πληροφορίες για τα τεχνολογικά τεκταινόμενα και εξηγώντας τους τον τρόπο που πρακτικά λειτουργεί κάθε υπηρεσία ή συσκευή. Ακόμα, προσπαθεί να έχει έναν αμφίδρομο διάλογο με τους Ευρωβουλευτές, να καταλαβαίνει τις ανησυχίες τους και να μεταφέρει το feedback τους στην Microsoft.

Ίσως το σημαντικότερο κομμάτι της δουλειάς του είναι να κατανοεί τις τεχνολογικές ανάγκες και τις επιθυμίες των Ευρωπαίων πολιτών ώστε να τις μεταφέρει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα συμφέροντα της Microsoft, και κάθε εταιρείας εξάλλου, τάσσονται με τα συμφέροντα των πολιτών που είναι και οι τελικοί πελάτες τους. Δημιουργώντας συνέργιες και με άλλες εταιρείες (όπως η Google και η Apple), λειτουργεί συνδυαστικά και συμβουλευτικά ώστε να υπάρχει η κατάλληλη νομοθεσία στα τεχνολογικά θέματα.

Μάλιστα, έγινε αναφορά και στο lobbying που γίνεται στην Αμερική. Μου εξήγησε ότι εκεί η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική καθώς οι εταιρείες εμπλέκονται, έμμεσα ή άμεσα, στο fundraising των πολιτικών καμπανιών. Αντιθέτως, στην Ευρώπη δεν υπάρχουν τέτοιου είδους σχέσεις με τους πολιτικούς, κάνοντας την κατάσταση πολύ πιο ξεκάθαρη και διαφανή.

Προσωπικά δεδομένα και διαφάνεια

Μιλώντας για διαφάνεια, ρώτησα τον M. Lange ποια είναι η γνώμη του για τα μυστικά των ανθρώπων που βρίσκονται πλέον online είτε με τον έναν τρόπο, είτε με τον άλλον καθώς χρησιμοποιούμε το Facebook, το Google, το Twitter, ακόμα και το Instagram, για να επικοινωνήσουμε, ιδιωτικά και δημόσια, ό,τι μας απασχολεί. Άθελα μας (?), πολλά από τα προσωπικά μας στοιχεία βρίσκονται σε servers κάποιων τρίτων χωρίς να γνωρίζουμε πραγματικά τι έχουμε αποδεχτεί και ποιος, δυνητικά, έχει πρόσβαση σε αυτά.

Ο Mark Lange θεωρεί ότι αυτή η διαφάνεια που πλέον δημιουργείται ακόμα και σε αυτό το επίπεδο, μπορεί να βοηθήσει ώστε να βελτιωθούν πολλά κομμάτια της καθημερινής μας ζωής. Προσωπικά δεν διαφωνώ ότι η διαφάνεια και η ειλικρίνεια έχουν θετικό αντίκτυπο στους καθημερινούς ανθρώπους όμως πιστεύω ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να μπορέσουν οι άνθρωποι να "συμβιβαστούν" με τη νέα αυτή πραγματικότητα και τις αλλαγές που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Σύμφωνα με το στέλεχος της Microsoft, όλες οι μεγάλες εταιρείες συλλέγουν πάρα πολλά στοιχεία από τους πελάτες τους και εγείρεται ένα θέμα τεράστιο για τη νομοθεσία που πρέπει να διέπει αυτά τα προσωπικά δεδομένα. Όμως, τονίστηκε από τον ίδιο ότι κάθε τέτοια περίπτωση πρέπει να εξετάζεται και να αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο καθώς υπάρχουν ξεχωριστές ιδιαιτερότητες ανά περίπτωση.

Νέες αγορές, BlackBerry και Yahoo!

Η συζήτηση συνεχίστηκε γύρω από θέματα τεχνολογίας. Ρώτησα αν η Microsoft σκοπεύει να μπει σε κάποια νέα αγορά. Εξάλλου, λίγες ώρες νωρίτερα είχαμε δει κάποιες τεράστιες οθόνες αφής που κατασκευάζει η ίδια η Microsoft. Αν και ο Mark Lange αρνήθηκε να αποκαλύψει τα επόμενα σχέδια της εταιρείας του, παραδέχθηκε ότι εξετάζουν νέες αγορές μαζί με συνεργάτες τους όπως η Ford.

Γνωρίζοντας ότι αρκετά από τα έσοδα της Microsoft προέρχονται από τους εταιρικούς πελάτες, απόρησα που δεν προχώρησε στην εξαγορά της BlackBerry. Όπως μου ανέφερε, ο λόγος που δεν προχώρησαν σε μία τέτοια εξαγορά ήταν επειδή θα χρειαζόταν να αλλάξει το όραμα μίας τεράστιας εταιρείας (σσ. BlackBerry) και να ευθυγραμιστεί με αυτό της Microsoft. Έτσι, προτιμήθηκε να βελτιώσουν τα όποια δικά τους προβλήματα στον τομέα της ασφάλειας των δεδομένων παρά να εξαγοράσουν την BlackBerry.

Δεν θα μπορούσα να αφήσω εκτός συζήτησης τη Yahoo, έναν "παλιό παίχτη" που επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο μετά την αλλαγή ηγεσίας και την τοποθέτηση της Marissa Mayer ως CEO. Παρόλο που ο Mark Lange δεν έκανε κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο για τη Yahoo, ανέφερε ότι το οικοσύστημα χρειάζεται δυνατές εταιρείες για να αναπτυχθεί. Μάλιστα, αναφερόμενος και στη συνεργασία που υπάρχει μεταξύ Yahoo και Bing, χρησιμοποίησε έναν πολύ ωραίο όρο για τη σχέση μεταξύ των δύο εταιρειών: Co-petition (από το cooperation και το competition).

Υγεία και big data

Τα big data χρησιμοποιούνται σε μεγάλη έκταση σε πληθώρα διαφορετικών βιομηχανιών, όμως η υγεία φαίνεται να απέχει ή, τουλάχιστον, να υστερεί σημαντικά. Ο Mark Lange εντόπισε κάποιες αιτίες γι αυτό το φαινόμενο. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αγορές, στον κλάδο της υγείας οι νέες τεχνολογίες πρέπει να εξεταστούν και να αξιολογηθούν επανειλημμένως πριν γίνουν διαθέσιμες στο ευρύ κοινό. Ακόμα, τα πειράματα σε ανθρώπους είναι περιορισμένα ενώ το κόστος είναι σημαντικά υψηλότερο για τις ιατρικές τεχνολογίες. Κλείνοντας την αναφορά στον κλάδο της υγείας, ο Mark Lange ανέφερε ότι τόσο το scaling των υπηρεσιών, όσο και η εκπαίδευση του ιατρικού προσωπικού αναμένεται να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρονοβόρο στο μέλλον.

Startups

Κλείνοντας τη συνέντευξη, έγινε αναφορά και στις startups. Το στέλεχος της Microsoft ήταν αρκετά ενθουσιώδες όταν αναφέρθηκαν οι startups ή, όπως τις χαρακτήρισε, "τα αστέρια της οικονομίας". Μάλιστα, ανέφερε ότι πολλές φορές έχει υποστήριξει startups σε συζητήσεις που έχουν γίνει με Ευρωβουλευτές. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι startups και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι απαραίτητες για το οικοσύστημα καθώς καινοτομούν συχνά και, αυτή η καινοτομία, είναι απαραίτητη γιατί οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να δραστηριοποιούνται σε όλες τις αγορές.

Τι κρατάω από τη συνέντευξη;

Θεωρώ ότι η συζήτηση που έκανα με τον Mark Lange ήταν μία από τις καλύτερες και ουσιαστικότερες συζητήσεις που έχω κάνει σχετικά με την τεχνολογία. Μίλησε ανοιχτά, ήταν ειλικρινής και απέδειξε, τουλάχιστον σε εμένα, ότι η Microsoft είναι μία εταιρεία που, παρά το μέγεθος της, βοηθά έμπρακτα το επιχειρηματικό και κοινωνικό οικοσύστημα να αναπτυχθεί και ενδιαφέρεται για τη βελτίωση της καθημερινότητας των ανθρώπων.

[photo via fcomartingarcia]

Σχολιάστε >
2 σχόλια
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.