Να Γιατί Η Apple Κυκλοφόρησε iPad με Χωρητικότητα 128GB

Στις 5 Φεβρουαρίου κυκλοφορεί στις ΗΠΑ μια νέα έκδοση του iPad 4, με διπλάσια χωρητικότητα από το μέχρι πρότινος μεγαλύτερο iPad. Τα τελευταία τρία χρόνια όλα τα iPads έβγαιναν σε εκδόσεις των 16, 32 και 64GB, το 4ο πλέον θα χωράει 128GB πράματα. Αυτό είναι καλό για όσους χρησιμοποιούν τέτοιες συσκευές για να κάνουν πολλών ειδών δουλειές, να βλέπουν πολλά βίντεο ή να παίζουν πολλά παιχνίδια. Ωστόσο, αν ρίξουμε μια ματιά στα νούμερα, διαπιστώνουμε κάποια πράγματα που έχουν ενδιαφέρον. Κι όταν λέω "νούμερα" εννοώ αυτό τον πίνακα, που φτιάχτηκε με στοιχεία από εδώ.

chart

Το "BOM and manufacturing cost" είναι μια εκτίμηση για το κόστος των υλικών και της συναρμολόγησης κάθε συσκευής, δηλαδή το κόστος του προϊόντος για την Apple (χωρίς έξοδα μάρκετινγκ και άλλα πάγια). Όπως βλέπεις, η Apple απολαμβάνει ένα αρκετά γενναιόδωρο περιθώριο κέρδους, και χάρη σ' αυτό έχει φτάσει να έχει 137 δισεκατομμύρια δολάρια στην τράπεζα, κι όταν λέω "τράπεζα" εννοώ το δικό της hedge fund, κι όταν λέω "130 δισεκατομμύρια" εννοώ περίπου το 1/3 του χρέους της Ελλάδας.

Αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το πόσο αυξάνεται το περιθώριο κέρδους όσο ανεβαίνουν τα GB του iPad. Όπως πιθανότατα ξέρεις, το κόστος της μνήμης flash, όπως τα περισσότερα πράγματα στο χώρο της τεχνολογίας, κατά την πάροδο του χρόνου πέφτει. Τα 16 GB μνήμης NAND flash κοστίζουν σήμερα πολύ λιγότερο από ό,τι κόστιζαν πριν από τρία χρόνια, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το iPad. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με αυτή την ανάλυση του περασμένου Μαρτίου, 16GB τέτοιας μνήμης κοστίζουν στην Apple $16,80. Η μόνη διαφορά του μοντέλου με τα 32GB είναι η μνήμη: Είναι ένα πανομοιότυπο προϊόν, που αντί για 16GB έχει 32GB. Η διαφορά στο κόστος για την Apple είναι μόνο η διαφορά του κόστους της μνήμης: $33,60 - $16,80 = $16,80. To iPad με τα 32GB, όμως, κοστίζει στον καταναλωτή 100 δολάρια περισσότερο από ό,τι το iPad με τα 16GB. Τα $83,20 που περισσεύουν είναι καθαρό κέρδος για την Apple. Για να επιλέξεις, δε, το iPad των 64GB πρέπει να δώσεις ακόμα 100 δολάρια παραπάνω. Πράγμα που σημαίνει ότι πληρώνεις 200 δολάρια επιπλέον για αναβάθμιση ενός μόνο πράγματος που κοστίζει μόνο 50,40 δολάρια στην εταιρεία.

Πράγμα που μας φέρνει στο νέο iPad 4, των 128GB, που θα κοστίζει 799 δολάρια στις ΗΠΑ (το μοντέλο Wi-Fi). Αν κάνουμε τον υπολογισμό με τις παραπάνω τιμές (οι οποίες είναι, επαναλαμβάνω, Μαρτίου 2012, άρα μπορεί και να είναι μικρότερες πλέον) μπορούμε να περιμένουμε ότι 128GB μνήμης NAND flash θα κοστίζουν στην Apple $134,40. Το iPad 4 των 16GB εξακολουθεί να πωλείται στα 499 δολάρια άρα, σύμφωνα με το κομπιουτεράκι, η εταιρεία θα σου ζητά να πληρώσεις 300 δολάρια επιπλέον για μιαν αναβάθμιση που της κοστίζει μόνο 117,60 και το νέο iPad 4 128GB θα είναι το πρώτο προϊόν της σειράς που θα της προσφέρει ένα περιθώριο κέρδους πάνω από το ιλλιγγιώδες 50%.

Άλλοι αυτό το αποκαλούν καπιταλισμό.

Εγώ μπορώ να σκεφτώ μερικές ακόμα λέξεις.

ipad4back01

Διάβασε ακόμα:
To review του iPad 4
To review του iPad Mini

Σχολιάστε >
3 σχόλια
|
Κατηγορίες:

3 απαντήσεις στο “Να Γιατί Η Apple Κυκλοφόρησε iPad με Χωρητικότητα 128GB”

  1. Ο/Η Jet Setter λέει:

    Πολύ σωστός ο συλλογισμός.

  2. Ο/Η D. Kalogeropoulos λέει:

    Το γεγονός ότι μειώθηκε το περιθώριο κέρδους της Apple τον τελευταίο χρόνο ενώ το κόστος αρκετών υλικών μειώθηκε, δείχνει ότι κάπου αλλού υπάρχει "πρόβλημα" και αυξήθηκαν τα κόστη της εταιρίας..

    • Ο/Η Nik Rouf λέει:

      Το "πρόβλημα" έχει όνομα : ανταγωνισμός.

      Όσο η Apple ή η οποιαδήποτε εταιρία παράγει ένα πρωτοποριακό, μοναδικό προϊόν, θα απολαμβάνει κι ένα αντίστοιχα προνομιακό profit margin. Αυτό είναι λογικό και στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να επιλέξει αν η τιμή του προϊόντος είναι δίκαιη ή όχι και να πράξει ανάλογα.
      Όσο όμως μπαίνουν νέοι "παίκτες" στο παιχνίδι οι οποίοι προσφέρουν ανταγωνιστικά προϊόντα, οι τιμές και τα περιθώρια κέρδους θα συμπιέζονται. Πάλι, οι υποψήφιοι πελάτες θα επιλέξουν ελεύθερα ποια από τα προσφερόμενα προϊόντα προσφέρουν την καλύτερη σχέση cost/benefit. Τα προϊόντα που έχουν το χειρότερο κλάσμα θα απορριφθούν από την αγορά, και είτε θα συμπιέσουν την τιμολόγηση είτε θα εξαφανιστούν, ειδικά στην εποχή του ίντερνετ και της στιγμιαίας πληροφόρησης.
      Όπως κάνει αυτό το άρθρο.

      Και  α υ τ ό  είναι καπιταλισμός.