Όταν ο εργοδότης προνοεί ακόμα και για τον ελεύθερό σου χρόνο

Η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW,  εδώ και μερικές ημέρες έχει συμφωνήσει να απενεργοποιήσει τα emails  του προσωπικού της από τις συσκευές BlackBerry που κατέχουν, ώστε να τους δώσει μια ανάσα, ένα διάλειμμα. Στο πλαίσιο της συμφωνίας με τους εκπροσώπους εργασίας,  οι εργαζόμενοι  της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης θα λαμβάνουν email ακριβώς μισή ώρα πριν ξεκινήσουν τη δουλειά  έως και μισή ώρα αφού ολοκληρωθεί το ωράριό τους, επιβάλλοντας στην ουσία blackout κάποιων υπηρεσιών στις υπόλοιπες ώρες της ημέρας.

Ελάχιστες εταιρείες έχουν πάρει τέτοια δραστικά μέτρα  για να πετύχουν μια εξισορρόπηση μεταξύ  της εργασίας και του ελεύθερου  χρόνου. Η Γερμανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών  Deutsche Telekom εισήγαγε  μια πολιτική, η οποία καλεί τους εργαζομένους να διεκδικήσουν ένα διάλειμμα από την επικοινωνία  όταν βρίσκονται εκτός εργασίας, με την υπόσχεση ότι δε θα χρειάζεται να διαβάζουν emails και να απαντούν σε κλήσεις καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Όπως αναφέρει η εταιρεία: «το κινητό τηλέφωνο από τη μια πλευρά προσφέρει μεγάλα ποσά ελευθερίας, ενώ από την άλλη αυξάνεται ο κίνδυνος  που ο κάτοχος δεν είναι πλέον σε θέση να το απενεργοποιήσει.» Aνάλογη πρακτική ακολούθησε και η εταιρεία Henkel, η οποία δια μέσου του γενικού διευθυντή της Kasper Rorsted,  επέβαλε free-week  στα στελέχη της μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, εκτός κι αν υπάρχει έκτακτη ανάγκη. Όπως ο ίδιος σημειώνει: «Δε θέλω να ανοίγω και να διαβάζω emails ακριβώς επειδή κάποια άτομα ανά τον κόσμο βαριούνται ή δεν έχουν τι να κάνουν

Βέβαια, αν σκεφτούμε ότι  η VW είναι  μια τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία που απασχολεί 400.000 εργαζομένους παγκοσμίως και σκοπός της είναι να ξεπεράσει την Toyota σε παγκόσμιο επίπεδο πωλήσεων έως το 2018 πουλώντας πάνω από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, τότε η κίνηση αποκτά ακόμα  μεγαλύτερη σημασία. Μια κίνηση που ήρθε 2 μήνες μετά τα παράπονα των εργαζομένων της για το 3ημερο blackout των υπηρεσιών της RIM, εξαιτίας προβλημάτων στους server της, γεγονός που έδειξε την πλήρη εξάρτησή τους από το κινητό τηλέφωνο. Επίσης, ο οργανισμός BITKOM δημοσίευσε μια έρευνα, σύμφωνα με την οποία σήμερα, το 88% των εργαζομένων είναι προσβάσιμο από τους πελάτες οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, έναντι 73% που ήταν πρίν δυο χρόνια.

Μέχρι στιγμής, η κίνηση αυτή θα επηρεάσει 1.154 εργαζόμενους της VW οι οποίοι θα «αναγκαστούν» να αποχωριστούν κάποιες από τις υπηρεσίες του BlackBerry τους όσο είναι εκτός εργασίας, καθώς η έως τώρα αντίδραση είναι κάτι παραπάνω από θετική. Υπάρχει φυσικά και ισχυρός αντίλογος, σύμφωνα με τον οποίο η επικοινωνία με τον κάθε εργαζόμενο θα πρέπει να είναι εφικτή οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι. Αλήθεια, μπορεί να συμβεί κάτι παρόμοιο στη χώρα μας; Πόσο διαφέρει αυτή η πρακτική όταν εργάζεσαι απλά ως υπάλληλος, από το να διατηρείς δική σου επιχείρηση; Kαι εν τέλει, θα θέλαμε ο δικός μας εργοδότης να «προσέχει» τον ελεύθερο χρόνο μας με τέτοιες πρωτοβουλίες;

[via]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.