Android OS vs Blackberry OS

Πριν από λίγες εβδομάδες σας παρουσιάσαμε συνοπτικά τις τάσεις στην παγκόσμια αγορά κινητών λειτουργικών συστημάτων (mobile operating systems). Σήμερα, θα εστιάσουμε στo Blackberry OS της RIM και το Android OS της Google. Τι είναι αυτό που έχει οδηγήσει την λειτουργικό της Google να κερδίζει μερίδιο στην αγορά, την ίδια ώρα που η RIM χάνει την πρωτιά ειδικότερα στην Αμερική;

  • Upgrade: Τα κινητά της RIM δεν υποστηρίζουν αναβάθμιση του λογισμικού τους με αποτέλεσμα να είναι συμβατά αποκλειστικά με το αρχικό λειτουργικό της εκάστοτε συσκευής. Από την άλλη οι συσκευές Android υποστηρίζουν αναβάθμιση, ωστόσο με αρκετούς περιορισμούς που υπόκεινται στον κατασκευαστή και στο μοντέλο. Κλασσικό παράδειγμα το SE x10 το οποίο εφοδιασμένο με Android 1.6 δεν μπορεί να υποστηρίξει την έκδοση 2.2. (έχει ανακοινωθεί ότι μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρξει συγκεκριμένη έκδοση του 2.2 διαθέσιμη).

  • Applications: Ως φυσικό επακόλουθο των παραπάνω είναι το Android store να διαθέτει πληθώρα εφαρμογών και αξιοπρόσεκτη εξέλιξη συγκριτικά με το Blackberry store. Σημαντικό πλεονέκτημα των Android apps αποτελεί το γεγονός ότι τουλάχιστον το 50% των εφαρμογών διανέμονται δωρεάν με τα αντίστοιχα ποσοστά για RIM και Apple να μην ξεπερνά το 25%. Αναλυτικά στοιχεία για την αγορά των application θα βρείτε στην προηγούμενη ανάρτηση Mobile Application Stores-Ανάπτυξη και κέρδος…Όλα τώρα ξεκινούν[editorial]. Υπενθυμίζουμε ότι το Blackberry store δεν(!) είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.
  • Devices: Η Google πλεονεκτεί σημαντικό στο ότι το λειτουργικό της εφοδιάζει ποικιλία κατασκευαστών όπως  Samsung, Sony Ericsson και HTC. Το γεγονός αυτό εξηγεί σε μεγάλο βαθμό την άνοδο του Android στην αγορά λειτουργικών συστημάτων που ίσως να μην είναι τόσο τυχαία όσο φαίνεται μιας και οι κατασκευαστές επιδιώκουν ευχρηστία και αξιοπιστία.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι παρά την κυριαρχία της Apple, η RIM παραμένει στην πρώτη θέση στην αμερικανική αγορά με σημαντικό ρυθμό πτώσης. Αντίθετα το Android σκαρφαλώνει στο 20%  (γράφημα) επί του συνολικού μεριδίου με ανοδικές τάσεις για τους επόμενους μήνες.

Τέλος στην παραπάνω ανάλυση εστιάσαμε στην Αμερική μιας και η RIM δραστηριοποιείται κυρίως σε εκείνη την αγορά με μικρή παρουσία στην Ευρώπη και τις άλλες ηπείρους.

[image], [image], [γράφημα]

Σχολιάστε >
37 σχόλια
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.