Έξι λόγοι για τους οποίους θα αποτύχει η startup σας

Εξαιρετικά αισιόδοξος ο τίτλος, έτσι δεν είναι; Ο Eric Karjaluoto με ένα καταπληκτικό post την αυγή του νέου έτους εξηγεί τους έξι λόγους που, κατά την άποψη του, θα οδηγήσουν την startup σας στην αποτυχία. Πήρα την βασική δομή του post, την λογική του και συμπλήρωσα την "εικόνα" με ορισμένες δικές μου "πινελιές".

Οι έξι λόγοι:

1) Δεν υπάρχει κοινό.
Όλοι πιστεύουμε πως είμαστε το κέντρο του κόσμου. Είμαστε κοινωνικοί, έχουμε μεγάλες παρέες και πολλούς φίλους ενώ θα βρεθούν πολλοί άνθρωποι για να μας πουν ότι η ιδέα μας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ότι "αξίζει" και τα σχετικά. Στο τέλος όμως πόσοι από όλους αυτούς θα χρησιμοποιήσουν το προϊόν μας; Η απάντηση είναι ελάχιστοι, διότι η σκληρή καθημερινότητά μπορεί να κρατήσει πολύ κόσμο μακριά από πολλά προϊόντα τα οποία δεν είναι μείζονος σημασίας.

2)  Θα σας τελειώσουν τα χρήματα.
Κάνεις δεν έχει στην διάθεση του άπειρα χρήματα για μια επιχείρηση. Υπάρχει business plan, υπάρχει κεφάλαιο και διοικητικό συμβούλιο που ελέγχει που πάνε τα χρήματα, εάν φυσικά έχετε πάρει κάποιο κεφάλαιο από επενδυτική εταιρία. Όσο περνάει ο καιρός νιώθετε πως "θα τα καταφέρετε" και πως "η επόμενη έκδοση θα σκίσει". Ξοδεύεται πολλά χρήματα για να πετύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά στο τέλος βλέπετε ότι το κοινό δεν ανταποκρίνεται όπως θα περιμένατε. Μόνο που είναι αργά για διορθωτικές κινήσεις και αλλαγές γιατί σας έχουν τελειώσει τα χρήματα. Oups!

3) Εκνευρίζεστε με το προϊόν σας (με όλο τον κόσμο).
Με κάποιο μαγικό τρόπο καταφέρατε και ετοιμάσατε το προϊόν/την υπηρεσία σας on time. Είστε σίγουροι για τη δουλειά σας και πιστεύετε πως απλώς πρέπει να επικοινωνήσετε την σελίδα. Στέλνετε 500 emails σε bloggers, μερικούς από τους οποίους δεν τους ξέρετε καν, και τους παρακαλείτε να δοκιμάσουν και να γράψουν για την υπηρεσία. Οι μισοί δεν απαντάνε γιατί κάνατε λάθος στο email τους, οι κάποιοι αργούν χαρακτηριστικά ενώ λίγοι σας ρωτάνε ευγενικά αν θα τους πληρώσετε για να γράψουν κάτι (καλό) για την υπηρεσία.

Με τα χίλια ζόρια κάποιοι δημοσιεύουν τελικά πληροφορίες για το προϊόν σας, έρχονται οι πρώτοι επισκέπτες, μετά από λίγο έρχονται και άλλοι, εσείς χαίρεστε γιατί πιστεύετε ότι βάλατε γερές βάσεις και μετά από ένα μήνα σας έχουν ξεχάσει. Αναρωτιέστε τι είναι λάθος, πως μπορείτε να διορθώσετε όλες τις ατέλειες που πιστεύετε ότι έχει η σελίδα, προσπαθείτε να σκεφτείτε καινούργιες υπηρεσίες για να αναθερμάνετε το ενδιαφέρον του κόσμου. Μέσα στο πανικό σας, γιατί πανικός είναι αυτό που έχετε στις κρίσιμες στιγμές, ξοδεύετε τα τελευταία σας χρήματα και αναγκαστικά κλείνετε την υπηρεσία μετά από λίγο καιρό. (βλέπε σημείωση 2 πάνω)

4) Η άστατη ψυχολογία σας.
Και όμως ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους απέτυχε η startup σας είναι η ψυχολογία σας. Για παράδειγμα, τη Δευτέρα έχετε μόλις τελειώσει ένα κρίσιμο ραντεβού με μια επενδυτική εταιρία το οποίο πήγε εξαιρετικά. Νιώθετε ότι έχετε ακουμπήσει τον ουρανό και όλα πηγαίνουν τέλεια. Το βράδυ βγαίνετε με την κοπέλα σας έξω να το γιορτάσετε, σίγουρος πλέον ότι "όλα θα πάνε καλά". Την επόμενη ημέρα είστε και πάλι στο ίδιο γραφείο, μπροστά από την ίδια στοίβα χαρτιών και την ίδια ποσότητα δουλειάς. Τίποτα δεν έχει αλλάξει, μόνο μερικές υποσχέσεις παραπάνω στο μυαλό σας. Τελικά τα χρήματα δεν έρχονται, ο χρόνος σας πιέζει, εσείς απελπίζεστε και σταματάτε "όσο είναι ακόμα καιρός". Ακόμα μια σπουδαία ιδέα (για εσάς) έμεινε στα αζήτητα.

5) Η επόμενη μεγάλη ιδέα.
...σας οδηγεί στο να σταματήσετε την ενασχόληση σας με την προηγούμενη "μεγάλη ιδέα" που είχατε το προηγούμενο μήνα. Όλοι έχουμε ιδέες, πολλές και καλές κατά την άποψη μας, αλλά που πραγματικά πρέπει να επενδύσουμε τον χρόνο μας; Δύσκολο ερώτημα. Σίγουρα τραβάει πολύ συζήτηση, ωστόσο το σίγουρο είναι πως πρέπει να έχετε τουλάχιστον σταθερότητα στις επιλογές σας. Δεν γίνετε να ξεκινάτε κάτι διαφορετικό κάθε μήνα. Δεν πρόκειται κανένας να σας πάρει στα σοβαρά μετά από ένα σημείο, πόσο μάλλον να σας εμπιστευτεί τα χρήματα του.

6) Δεν είναι ο ανταγωνισμός.
Ο Karjaluoto στον έκτο του λόγο απλά επισημαίνει το αυτονόητο. Δεν είναι ο ανταγωνισμός ο λόγος που η startup σας δεν θα τα καταφέρει. Είναι η παραπάνω πέντε λόγοι και μερικοί εκατοντάδες ακόμη. Όχι όμως ο ανταγωνισμός. Οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διάρκεια της προετοιμασίας της καινούργιας τους startup. Δεν μιλάνε για αυτή, δεν δίνουν την παραμικρή πληροφορία σε κανέναν, φοβούμενοι πως ο εχθρός παραμονεύει για να τους κλέψει την ιδέα. Σε ένα πηγαδάκι του GGD το περασμένο Σεπτέμβριο ακούστηκε κάτι εξαιρετικά σωστό από τον Στέφανο Καράγκο. 
"Δεν έχει σημασία ποιος ξεκινά πρώτος, αλλά ποιος φτάνει πρώτος". Εάν είναι ο ανταγωνιστής σας να σας κλέψει την ιδέα θα το κάνει αφού εσείς έχετε ξεκινήσει την υπηρεσία σας, θα τη δει, θα την επεξεργαστεί και θα την παρουσιάσει βελτιωμένη μέσα στους επόμενους μήνες. Και αυτός θα έχει φτάσει πρώτος, όπως λέει και ο Στέφανος...

(Inspired/Based on: via) (Image: via)

Σχολιάστε >
1 σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Μία απάντηση στο “Έξι λόγοι για τους οποίους θα αποτύχει η startup σας”

  1. [...] 6 λόγοι για τους οποίους το start up σας θα αποτύχει [...]